اعلام جرم پلیس آلمان علیه فعالان اقلیمی

9:43 - 22 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۲۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعلام جرم پلیس آلمان علیه فعالان اقلیمی
پلیس آلمان در ادامه اقدامات خود علیه فعالان زیست محیطی بیش از ۷۰۰ مورد اعلام جرم را ثبت کرده است.

خبرگزاری میزان – یک هفته نامه آلمانی گزارش داد که پلیس این کشور ۵۸۰ جرم جنایی را علیه فعالان اقلیمی «نسل آخر» ثبت کرده است.

طی ماه‌های اخیر فعالان زیست محیطی در آلمان اعتراضاتی را برگزار کرده‌اند که این اعتراضات با دخالت‌های پلیس به خشونت کشیده شده است.

اعضای گروه «نسل آخر» خواستار اقدامات بیشتر دولت آلمان برای مقابله با تغییرات اقلیمی شده‌اند.

اقدام علیه ۷۴۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۲

به گزارش «news in germany»، «نانسی فایزر»، وزیر کشور آلمان، گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۴۰ نفر مورد توجه پلیس قرار گرفته‌اند و علیه آن‌ها اقدام شده است.

بیشتر جرایمی که اعضای این گروه متهم شده‌اند، از سوی پلیس «زورگیری و آسیب به اموال» اعلام شده است.

دفاع از عملکرد پلیس آلمان

وزیر کشور آلمان که پیش از این نیز از اقدامات پلیس آلمان در برابر معترضان دفاع کرده بود، این بار نیز از این اقدام حمایت کرده و گفت: فعالان اقلیمی فراتر از قانون نیستند و نمی‌توانند «حقوق دیگران را نقض کنند.»

اعضای گروه «نسل آخر» بر این عقیده هستند که حقوق آن‌ها از سوی شرکت‌ها، مقامات و افرادی که اقدامات ناکافی برای حفاظت از محیط زیست و افزایش احتمال اثرات فاجعه بار تغییرات آب و هوایی در آینده انجام می‌دهند، نقض می‌شود.

در مقابل «نانسی فایزر»، می‌گوید: با اشاره به روش‌های اعتراضی که این گروه استفاده می‌کند، گفت: این امر به هیچ وجه به حفاظت از اقلیم کمک نمی‌کند.

وزیر کشور آلمان می‌گوید که فعالان اقلیمی «آسیبی گسترده» به پذیرش یا افزایش آگاهی درباره تغییرات اقلیمی وارد می‌کنند.

اعتراضات نسل آخر و شیوه اعتراضی آن‌ها در ماه‌های اخیر در آلمان جنجال‌های بسیاری را به همراه داشته و از سوی دیگر خشونت پلیس در برابر آن‌ها با واکنش‌های بسیاری همراه شده است.

یکی از اعضای این گروه هفته گذشته پس از اعتراض در دانشگاه هامبورگ به دلیل «آسیب رساندن به اموال»، با جریمه ۴۰۰ یورویی (۴۳۰ دلاری) مواجه شد.

پلیس آلمان، در ماه می، حملات متعددی را در مکان‌های مختلف مرتبط با نسل آخر انجام داد، زیرا مظنون به «کمک مالی به یک شرکت جنایی» بودند.

این گروه از دولت آلمان می‌خواهد که سریع‌تر عمل کند و برنامه‌ای برای دستیابی به هدف بین‌المللی برای محدود کردن گرمایش زمین تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن تدوین کند.

«نسل آخر» که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، از طریق برگزاری اعتراضات به قانون آب و هوا اعتراض می‌کند.

این اقدامات اعتراضی علیه سیاست‌های آب و هوایی دولت آلمان است؛ این گروه بر این عقیده هستند که سیاست‌های اتخاذ شده تنها از منافع دولت آلمان حمایت می‌کند و دولت آلمان وعده‌های خود را زیر پا می‌گذارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *