سامانه «مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه» در استان یزد راه اندازی شد

14:47 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۹۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سامانه «مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه» در استان یزد راه اندازی شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان یزد از راه اندازی سامانه «مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه» در دادگستری استان با هدف ارتباط بی واسطه بین نهاد‌های مردمی و دستگاه قضا خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمد حسین رحیمی زاده با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه اظهارکرد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبریمبنی بر مردمی بودن برنامه‌های تحولی قوه قضاییه و نظر به اصول قانون اساسی به ویژه اصل سوم و هشتم و اهمیت مشارکت مردم و ظرفیت گسترده نهاد‌های مردمی در قوه قضاییه، مشارکت و بهره مندی از ظرفیت نهاد‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه فرآیند ساختارمند این همکاری و مشارکت تدوین و راه اندازی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان یزد، تصریح کرد: طبق این دستورالعمل امکان همکاری و مشارکت نهاد‌های مردمی از جمله «سازمان‌های مردم نهاد، مساجد، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های تبلیغی و سازندگی، انجمن‌های علمی، خیریه ها، بقاع متبرکه» در زمینه‌های سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان، میانجیگری و صلح و سازش، نظارت بر اجرای قوانین و رسیدگی و بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان میسر شده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های مردمی را از سیاست‌های مورد تاکید مدیریت جدید قوه قضاییه اعلام کرد و گفت: از همین رو در استان یزد سامانه‌ای در راستای ثبت اطلاعات نهاد‌های مردمی که تمایل به همکاری با قوه قضاییه دارند راه اندازی شد.

رحیمی زاده افزود: سامانه «مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه» برای ثبت اطلاعات نهاد‌های مردمی و اینکه چگونه این نهاد‌ها می‌توانند با قوه قضاییه همکاری و درخواست‌ها و شکایات خود را به صورت شخص حقوقی در سامانه و کارتابل اختصاصی ایجاد شده برای آنان انجام دهند شکل گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان یزد همچنین تاکید کرد: در سال جاری استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی و ارتباط آنان با دادگستری از طریق سامانه مشارکت و ارتباط مکانیزه به نشانی mosharekat.eadl.ir امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستر اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *