رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس

8:27 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس
کارشناسان می‌گویند که بیمارستان‌های انگلیس آزار و تجاوز جنسی را کمتر گزارش می‌کنند.

خبرگزاری میزان - کارشناسان هشدار داده‌اند که بیش از ۱۰۰ هزار مورد خشونت جنسی و رفتار نادرست در بیمارستان‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) هر سال ثبت و بررسی نمی‌شوند.

تحقیقات گاردین و ژورنال پزشکی انگلیس نشان داد که طی پنج سال گذشته ۳۵ هزار و ۶۰۶ رویداد مرتبط با آزار جنسی از سوی بیمارستان‌های سرویس سلامت همگانی در انگلیس ثبت شده است.

گستردگی موارد آزار جنسی 

این اصطلاح طیفی از اتهامات، از اظهارات توهین آمیز تا تجاوز را که گفته می‌شود از سوی کارکنان، بیماران و مراجعه کنندگان انجام می‌شود، در بر می‌گیرد.

پاسخ به درخواست‌های آزادی اطلاعات از ۲۱۲ مرکز سرویس سلامت همگانی انگلیس نشان داد که هر کدام ۲۲ مورد بیش از ۵۰۰ مورد ادعایی را طی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۲ ثبت کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند با توجه به تعداد زیادی از بیماران تحت درمان و کارکنان شاغل، چنین اعداد پایینی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

از مواردی که فاش شد، حدود ۲۱ هزار مورد حوادثی بود که در آن بیماران از کارکنان سوء استفاده کردند؛ نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ مورد از بیماران بدرفتاری با بیماران دیگر و بیش از ۳ هزار مورد سوء استفاده کارکنان از بیماران بود.

کارشناسان به ویژه نگران بودند که مراکز ثبت اطلاعات مربوط به آزار جنسی در بیمارستان‌ها و مراکز سرویس سلامت همگانی انگلیس تنها ۹۰۲ مورد ادعای سوءرفتار جنسی از سوی کارکنان علیه کارکنان را در یک دوره پنج ساله افشا کردند، که معادل کمتر از یک مورد در هر مجموعه در هر سال است.

نتایج یک نظرسنجی

یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ از سوی موسسه «Unison» نشان داد که ۸.۱ درصد از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس در طول سال پیش از آن، آزار جنسی در محل کار خود را تجربه کرده‌اند و بیش از سه چهارم گفته‌اند که آزارگر یکی از کارکنان همکار آن‌ها بوده است؛ سایر تحقیقات برآورد می‌کنند که میزان واقعی موارد آزار جنسی بسیار بالاتر است.

«سارا استیل»، محقق ارشد دانشگاه کمبریج، با در نظر گرفتن محافظه‌کارانه‌ترین برآورد‌ها از این موضوع، گفت که با بیش از یک میلیون کارمند شاغل در ۲۱۲ مرکز NHS، انتظار می‌رود که موارد بیشتری از سوءرفتار جنسی ثبت شود.

گزارش نشدن موارد آزار جنسی

بر اساس ارقام گزارش‌دهی قبلی در نظرسنجی‌های اتحادیه‌های بهداشتی و سایرین، انتظار می‌رود سالانه بیش از ۱۲۰ هزار مورد سوءرفتار جنسی در مراکز NHS انگلیس که قربانی یکی از کارکنان آن است، وجود داشته باشد که از این تعداد ۹۰ هزار تا ۹۵ هزار کارمند خواهند بود. 

این امر نشان می‌دهد که دستکم ۱۰۰ هزار حادثه ادعایی علیه کارکنان در سال در ارقام سالانه‌ای که مؤسسات NHS در پاسخ‌های خود اعلام می‌کنند، ثبت نمی‌شوند.

استیل گفت: در حالی که برخی از افراد هرگز آزار و اذیت یا آزار جنسی را به کارفرمای خود گزارش نمی‌دهند و رقم پنهانی از سوءرفتار جنسی وجود دارد، چنین اعداد پایینی حاکی از کم گزارش کردن بسیار نگران‌کننده است؛ واضح است که بسیاری از کارکنان یا احساس توانایی نمی‌کنند یا نمی‌دانند که چگونه حوادث مربوط به همکاران خود را گزارش کنند.

«کلودیا پائولونی»، مشاور بیهوشی در بیمارستان‌های دانشگاهی بریستول و وستون، رئیس بنیاد NHS و رئیس سابق اتحادیه صنفی مشاوران و متخصصان بیمارستانی (HCSA)، گفت: من در اوایل کارم در مقابل چشمان همه هدف آزار جنسی قرار گرفتم، اما وقتی آن را به صورت داخلی مطرح کردم، آن‌ها گفتند «شما می‌توانید گزارش دهید، اما متوجه باشید که به عنوان فردی شناخته می‌شوید که یک مشاور ارشد را اخراج کرده است؟»، بنابراین من دیگر ادامه ندادم و چون هرگز به پلیس گزارش ندادم، هیچ سابقه‌ای از وقوع آن وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل پاسخ‌های اطلاعاتی نشان داد در حالی که همه مراکز دارای خط‌مشی‌هایی هستند که رفتار در محل کار را کنترل می‌کنند، کمتر از ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان سیاست‌های ایمنی جنسی مستقلی داشتند که شامل اقدامات خاصی برای محافظت از بیماران، مراجعه کنندگان و کارکنان در برابر خشونت و سوء رفتار جنسی است و هنگام گزارش موارد، چه فرآیند‌هایی باید دنبال شود. 

تحقیقات منتشر شده اخیر از سوی دانشگاه کمبریج نشان داد که تنها یک مرکز NHS در انگلیس آموزش اختصاصی برای جلوگیری از آزار جنسی ارائه می‌دهد.

گزارش پلیس

اعداد و ارقام ارائه شده از سوی پلیس نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته حدود ۱۲ هزار مورد جرایم جنسی در مراکز NHS صورت گرفته است که اکثریت قریب به اتفاق آن در بیمارستان‌ها رخ داده است.

پاسخ‌های اطلاعاتی ۳۷ نیروی پلیس در انگلیس، بیش از ۳ هزار مورد تجاوز جنسی شامل ۵۶ تجاوز گروهی و ۵ هزار و ۱۶۴ مورد آزار جنسی را فهرست می‌کند. 

این موارد شامل ۴۹۳ مورد سوء رفتار جنسی به کودکان در بیمارستان‌ها، واحد‌های سلامت روان و مراکز جراحی‌های عمومی در انگلیس است که از سوی ۳۲ واحد پلیس ثبت شده است، با دستکم ۱۷۱ قربانی زیر ۱۳ سال. 

جرایم گزارش شده شامل ۱۸۰ مورد آزار جنسی کودکان زیر ۱۶ سال است که چهار مورد از آن‌ها تجاوز‌های گروهی، ۱۸۶ مورد آزار جنسی کودکان زیر ۱۶ سال، و ۱۲۷ مورد جرایم جنسی دیگر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *