رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ افراد بر اثر بی‌توجهی در بیمارستان‌های انگلیس

10:35 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۸۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ افراد بر اثر بی‌توجهی در بیمارستان‌های انگلیس
پلیس انگلیس درباره مرگ ده‌ها نفر در بیمارستان‌های این کشور بر اثر بی‌توجهی تحقیق می‌کند.

خبرگزاری میزان – پلیس انگلیس در حال بررسی حدود ۴۰ مورد مرگ در بیمارستان‌های این کشور به دلیل بی‌توجهی و سهل انگاری پزشکی است.

به گزارش «گاردین»، این مرگ‌ها به دلیل سهل انگاری پزشکی روی داده و دو نفر از کارکنان به دلیل افشاگری از شغل خود برکنار شده‌اند.

این مرگ‌ها در بیمارستان دانشگاه «ساسکس» در «برایتون» روی داده است.

اخیرا کارآگاهان پلیس ساسکس به «جورج فیندلی»، مدیر اجرایی این بیمارستان نامه نوشته و تأیید کردند که تحقیقات رسمی در مورد «تعدادی از مرگ‌ها» در این بیمارستان را آغاز کرده‌اند.

در نامه آمده است که آن‌ها در حال بررسی اتهامات «مجرمیت جنایی از طریق سهل انگاری پزشکی» بودند که از سوی «دو مشاور بالینی به صورت جداگانه» در این بیمارستان افشا شده بود.

مشخص شده که حدود ۴۰ مرگ بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ به دلیل اشتباهات مطرح شده در بخش‌های جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب رخ داده است.

دو افشاگر مرگ این افراد را گزارش داده و می‌گویند که بیمارستان دانشگاه ساسکس نتوانست به درستی درباره مرگ‌ها تحقیق کند و از اشتباهات انجام شده درس بگیرد.

«کریسنا سینگ»، یکی از افشاگران و یک جراح برجسته، می‌گوید که پس از ایجاد نگرانی در مورد ایمنی بیماران، پست خود را به عنوان مدیر بالینی بیماستان از دست داده و به برخی از مرگ‌ها اشاره کرد که اکنون در دست بررسی است.

وی افزود که تغییرات با هدف صرفه‌جویی در هزینه در بیمارستان «از طریقی انجام شده که به شدت ناایمن بود و در نهایت باعث افزایش نرخ عوارض و مرگ و میر بیماران شد.»

«دانیل دیال»، قاضی دادگاه، در بیانیه‌ای که اخیرا منتشر شد، در توضیح این تصمیم گفت: تحقیقات پلیس به طور قابل توجهی با مسائل ایمنی و مرگ و میر بیماران همپوشانی دارد که شواهد زیادی در مورد این پرونده وجود دارد.

دیال فاش کرد که این پزشک قانونی وست ساسکس بود که نخستین بار در ماه آوریل اتهامات مربوط به مرگ بیماران را در این بیمارستان به پلیس گزارش داد.

او گفت که تحقیقات پلیس می‌تواند منجر به «اتهام جنایات جدی از جمله قتل عمد از طریق سهل انگاری فاحش» شود.

بیمارستان دانشگاه ساسکس مدعی است که این افراد اقدام به افشای «منافع عمومی» کرده‌اند؛ با این وجود بیمارستان اخراج این افراد را به دلیل افشاگری رد کرده است.

یک افشاگر دیگر، جراح مغز و اعصاب است که در دسامبر ۲۰۲۱ پس از ابراز نگرانی در مورد ۱۹ مرگ و ۲۳ مورد آسیب جدی به بیماران در شش سال گذشته، از سوی این بیمارستان اخراج شد.

سال گذشته، انجمن پزشکی انگلیس، که از این افشاگران حمایت می‌کند، در نامه‌ای به، مدیر اجرایی وقت بیمارستان دانشگاه ساسکس، به اخراج او اعتراض کرد؛ در نامه ارسال شده، اخراج این افراد «تکان‌دهنده» گزارش شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *