سالم سازی و ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه در دستور کار رئیس کل دادگستری استان قرار دارد

9:29 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۸۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سالم سازی و ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه در دستور کار رئیس کل دادگستری استان قرار دارد
ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه با تخریب واحد‌های مسکونی بلاصاحب که به پاتوقی برای معتادان متجاهر تبدیل شده، آغاز شد و برای بهبود روند و نیز جدیدت در ادامه فرآیند کار رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از این محله بازدید بعمل آورد.

خبرگزاری میزان - ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه با تخریب واحد‌های مسکونی بلاصاحب که به پاتوقی برای معتادان متجاهر تبدیل شده، آغاز شد و برای بهبود روند و نیز جدیدت در ادامه فرآیند کار رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از این محله بازدید بعمل آورد و ضمن دستورات لازم با مسئولین مرتبط از جمله دادستان مرکز استان، فرماندار، شهردار و ... تماس برقرار کردند و خواهان ادامه جدیدت در روند کار شد.

توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ، با بیان اینکه هر آسیب اجتماعی می‌تواند به جرم تبدیل شده و برای مردم و نظام هزینه ایجاد کند، اظهار کرد: محله آقاجان کرمانشاه که از محلات حاشیه نشین کرمانشاه است با مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی روبرو است که اگر دیر اقدام می‌شد شرایط به مراتب بدتر از این می‌شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های متمادی این محله به یکی از محله‌های جرم زا که آسیب‌های اجتماعی فراوانی ایجاد کرده است، تبدیل شده به گونه‌ای که زندگی را برای بسیاری از این ساکنین با سختی مواجه کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود در این راستا، برنامه‌ریزی‌هایی برای ساماندهی این محله در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با مشارکت گروه‌های مختلف طرح ساماندهی آغاز شد که تاکنون بیش از ۱۰۰ خانه که محل تجمع معتادین بود تخریب و بیش از ۸۰ نفر از آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد واگذار شده اند.

سالم سازی و ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه در دستور کار رئیس کل دادگستری استان قرار دارد

توسلی زاده گفت:به مالکین ساختمان‌هایی که مخروبه شده و وضعیت مناسبی ندارند، اعلام کرده‌ایم که موظفند اقدام به ساماندهی ساختمان خود کنند و ساختمان‌هایی هم که مالک ندارند توسط شهرداری تخریب شده و به فضا‌های فرهنگی، مذهبی، پارک و فضای سبز تبدیل خواهد شد.

وی به نابسامانی فضای محیطی و بصری این محله حاشیه‌نشین هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط موجود در این محله باعث شده تا به محل تجمع معتادان و باند‌های سازمان یافته مجرمان و بزهکاران تبدیل شود، به گونه‌ای که با اجرای طرح ساماندهی، خود مردم محله نیز از آن استقبال کردند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه بابیان اینکه پس از اجرای طرح ساماندهی و بازسازی محله آقاجان شاهد شرایط متفاوتی در آن خواهیم بود، عنوان کرد: اقدامی که در این محله حاشیه نشین در کرمانشاه انجام گرفته، در کشور بی نظیر است. این منطقه بعد از بازسازی می‌تواند به یکی از محله‌های خوب تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برخی از افراد این محله به کار‌های تولیدی روی آورده اند و ما هم اعلام می‌کنیم و قول می‌دهیم هر کمکی لازم باشد انجام دهیم تا به رونق این منطقه کمک کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *