فعالیت ۷ «شهردخت» در پایتخت برای پذیرایی از دختران جوان

15:59 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۶۰۳
فعالیت ۷ «شهردخت» در پایتخت برای پذیرایی از دختران جوان
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از فعالیت ۷ شهردخت در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح یک شهردخت و سالن کنفرانس در بوستان بانوان منطقه ۱۹ و دو شهردخت در مناطق ۶ و ۲۰ که در پنجاه و پنجمین پویش امید و افتخار اتفاق افتاد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قبل از این تنها یک مجموعه شهردخت در منطقه ۶ داشتیم و امروز نیز در مناطق ۱۹ و ۲۰ مجموعه شهر دخت را افتتاح می‌کنیم و در منطقه ۶ نیز شهردخت ۲ به بهره برداری می‌رسد؛ به جز این موارد در منطقه ۸ مجموعه‌ای بود که کاربری خیریه داشت و درباره آن تغییر کاربری انجام دادیم و به شهردخت تبدیل کردیم. علاوه بر این، یک شهردخت در منطقه ۲ به لحاط پیمانکار و کارکرد قابلیت افتتاح داشت، اما به دلیل مشکلات ایمنی امروز افتتاح نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از امروز ۷ شهردخت در شهر تهران برای دختران مشغول به کار است، افزود: امید این است که طبق برنامه، زیرساخت شهردخت را در سال‌های آتی بر عهده مناطق بگذاریم.

شهردخت‌ها مکانی برای پیگیری فعالیت‌های نوآورانه شهری است

اردبیلی با بیان اینکه زیرساختی به نام شهربانو در ۲۲ منطقه شهر داشتیم که الزامات و اقتضائات فراغتی و تفریحی برای خانم‌ها در آن جا مهیا بود، ادامه داد: اما با نیازسنجی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌هایی وجود دارد که دختران تمایل دارند درگیر آن شوند که شامل فعالیت‌های اجتماعی، استارتاپی و کنشگری می‌شد. در واقع شهردخت فضا‌های ویژه این فعالیت‌ها و پاتوق کنش‌های دخترانه است و فعالیت‌های نوآورانه شهری را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *