جبلی: لزوم توجه به مخاطب وجه مشترک شهرداری و رسانه ملی است/ زاکانی: لزوم انجام کار‌های جهادی و قرارگاهی برای ایجاد امید در مردم

9:22 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۶۷
جبلی: لزوم توجه به مخاطب وجه مشترک شهرداری و رسانه ملی است/ زاکانی: لزوم انجام کار‌های جهادی و قرارگاهی برای ایجاد امید در مردم
در دیدار رئیس صدا و سیما و شهردار تهران، بر لزوم همکاری این دو دستگاه با یکدیگر برای ایجاد زمینه‌های امید در جامعه تاکید شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در دیدار با علیرضا زاکانی اظهار کرد: از شهرداری تهران و تلاشی که همکارانمان در این مجموعه در جایگاه مهم‌ترین مرجع اداره کلان‌شهر تهران برای ساماندهی معضلات شهری متحمل می‌شوند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به همراهی رسانه ملی و شهرداری تهران یادآور شد: ما مشکلات مشابهی داریم؛ اما هر دو سازمان در رفع مشکلات پیش رو به افقی روشن و آینده‌ای معطوف به تحول و تغییر امیدواریم و تحول رکن و رویکرد مهم ما در برنامه‌ریزی‌ها و عملکردهاست.

رئیس سازمان صداوسیما لزوم توجه به مخاطب را وجه مشترک دیگر دانست و با تأکید بر لزوم طراحی دقیق و هوشمندانه پیوست رسانه‌ای لازم برای اقدامات انجام‌شده و اهداف محقق‌شده در همه عرصه‌ها متذکر شد: سیاق ما در رسانه ملی گسترش امید و ایجاد زمینه اعتماد به توانمندی‌های داخلی است و در این راستا، برای تعامل بهتر، معتقدیم باید به پیوست رسانه‌ای در همه حوزه‌های پیشرفت و سازندگی در کشور اهمیت بدهیم تا اتفاقات خوبی که در اثر تلاش دستگاه‌های مختلف رخ می‌دهد، به نمایش بگذاریم و تلاش‌ها و اقدامات مثبت شهرداری تهران هم در همین منظومه جای می‌گیرد.

رئیس رسانه ملی افزود: وجه دیگر این اتفاق، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی است که کار‌های قابل مشاهده را ماندگار می‌کند. در این میان حضور خبرنگاران و برنامه‌سازان صداوسیما در متن رویداد‌های پایتخت هم در راستای انعکاس و بروز همین وجوه در صحن جامعه و نقد‌ها هم در جهت اصلاح و بهبود است.

همراهی با مخاطب و شهروند

در ادامه، شهردار تهران با بیان روند توسعه فضای شهری و کار‌های انجام شده گفت: شهرداری مجموعه‌ای است که در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، عمرانی، ترافیک، حمل و نقل، اوقات فراغت و ورزش با مردم سر و کار دارد.

زاکانی فرصت طلایی خدمت به مردم برای افزایش امید و روحیه مشارکت مردم را بسیار پر اهمیت ارزیابی کرد و برای تحقق این هدف کار جبهه‌ای و قرارگاهی بین دو نهاد را پیشنهاد داد.

وی نیز حضور مخاطب و شهروند را وجه مشترک هر دو سازمان دانست و گفت: ممکن است برخی انتقاد‌ها به شهرداری شود، اما می‌دانیم که رسانه ملی نماینده افکار عمومی و موظف به نقد عملکرد دستگاه‌ها است.

زاکانی به بیان برخی از دستاورد‌های دوره جدید مدیریت شهری در تهران پرداخت و گفت: در حال حاضر هیچ پروژه راکدی در کلان شهر تهران وجود ندارد و ده‌ها هزار میلیارد تومان قرارداد برای توسعه معابر، بهبود زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی دیگر بسته شده است.

شهردار تهران بازگرداندن حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از حقوق شهرداری به بیت المال را که طی سال‌های گذشته ضایع شده بود از دیگر اقدامات مبارزه با فساد در شهرداری خواند و افزود: بسیاری از منابع اجرایی طرح‌های عمومی و خدماتی در شهر تهران از همین منابع بازگردانده شده تامین شده است.

زاکانی از آغاز احداث ۸ منطقه الگو در تهران خبر داد و گفت به زودی با راه اندازی خطوط تراموا در برخی خطوط اصلی تهران گشایش جدی در حمل و نقل شهروندان ایجاد خواهد شد.

زاکانی در پایان سخنانش با تشکر از انعکاس فعالیت‌های شهرداری تهران در رسانه ملی، خواهان تعامل بیشتر دو سازمان شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *