زاکانی: آینده جامعه به دست شما دختران ساخته می‌شود

16:31 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۰۰۶
زاکانی: آینده جامعه به دست شما دختران ساخته می‌شود
شهردار تهران گفت: در مدیریت شهری چشم امیدمان به نوجوانانی است که در کنار بدنه نخبه و تجربه‌دار شهر بتوانند به ما کمک کنند و این رویکرد مشارکتی در مدیریت شهر تهران یکی از راهبرد‌های ماست.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، عصر امروز (دوشنبه اول خردادماه۱۴۰۲) مراسم بزرگداشت روز دختر با حضور شهردار تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی کوتاه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: به عنوان یک پدر بزرگ که هم نوه پسر و هم نوه دختر دارد می‌گویم مهربانی و ذکاوت شما دختران نسبت به پسران بالاتر است و با همه وجودم شما دختران را درک می‌کنم. جامعه ما می‌تواند به درستی از شما دختران بهره بگیرد و آینده خویش را بسازد، انقلاب اسلامی در مسیر اعتلای خود به همراهی شما دختران نیاز دارد

زاکانی افزود:سال گذشته وعده ساخت مجموعه‌های فرهنگی شهردخت را به شما دختران عزیز دادیم و در این یکسال ۷ شهردخت در شهر تهران افتتاح شد. شما نیز وعده دادید در مسیر کنشگری به شهرداری تهران کمک کنید و در این زمینه سال گذشته نزدیک به ۵ هزار نفر از دختران طی ۴ ماه در طرح هزار امید نقش آفرینی کردند.

شهردار تهران تاکید کرد:در مدیریت شهری چشم امیدمان به نوجوانانی است که در کنار بدنه نخبه و تجربه‌دار شهر بتوانند به ما کمک کنند و این رویکرد مشارکتی در مدیریت شهر تهران یکی از راهبرد‌های ماست.

شهرداری تهران به قولش برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی شهت دخت عمل کرد

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران هم در این مراسم با اشاره به آیاتی از سوره کوثر گفت: دشمنان اسلام به طعنه می‌گفتند از جایی که آینده خاندان نبوت و دین اسلام به یک دختر یعنی حضرت زهرا (س) وابسته است، پس این آینده ابتر است، اما خداوند در سوره کوثر حضرت زهرا (س) را خیر کثیر می‌داند و آینده دشمنان اسلام را ابتر خوانده است.

وی افزود: در عصری که دختران را زنده به گور می‌کردند، پیامبری مبعوث شد که کرامت دختران را احیا کرد و خود بر دست دختر خویش بوسه می‌زد.

اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:سال گذشته در طرح «هزار امید»، ۱۸ مدل کنشگری دختران طراحی و اجرایی شد. در این طرح نیز ۵ هزار نفر از دختران مشارکت کردند، دخترانی که ثابت کردند منفعلانه با مسایل رو به رو نمی‌شوند و از نوجوانی با مسایل به صورت جدی برخورد می‌کنند. این دختران سرمایه شهر هستند، همانطور که در آینده مادران خوبی برای جامعه ما خواهند شد.

اردبیلی در پایان افزود: سال گذشته شهردار تهران وعده داد مجموعه‌های فرهنگی شهردخت برای فعالیت دختران ساخته شود و در همین رابطه دو روز قبل ۴ مجموعه شهر دخت در تهران افتتاح شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *