بحرانی شدن ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس

9:00 - 28 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحرانی شدن ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس
ازدحام جمعیت در زندان‌های انگلیس به سطح هشدارآمیزی رسیده است.

خبرگزاری میزان – ازدحام جمعیت در زندان‌های کشور‌های اروپایی به چالشی جدی برای ‌آن‌ها تبدیل شده است؛ این چالش خود از معضل‌های دیگری مانند فرسودگی ساختمان‌های زندان‌ها، خلا‌ءهای قانونی و رشد جرم و جنایت در این کشور‌ها ناشی می‌شوند.

انگلیس یکی از کشور‌هایی است که اکنون با بحران ازدحام جمعیت در زندان‌ها مواجه است.

به گزارش «ولز آنلاین»، دادن اختیار صدور احکام حبس طولانی‌تر به قضات در انگلیس سبب شده ظرفیت بسیاری از این این زندان‌ها پر شود.

وزیر دادگستری انگلیس در پارلمان این کشور در مورد ازدحام جمعیت در زندان‌ها، گفت: دولت نگران افزایش جمعیت زندان‌ها و نزدیک شدن آن به بالاترین حد خود است

وی افزود: وضعیت جدید خطراتی را برای توانایی سیستم زندان‌ها ایجاد می‌کند.

خبر افزایش جمعیت زندان‌ها به بالاترین حد خود در انگلیس در حالی منتشر می‌شود که پیشتر اخباری مبنی بر فشار‌های متعدد بر سیستم قضایی این کشور از جمله اعتصاب وکلا، عقب ماندگی فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها به دلیل شیوع کرونا، صدور احکام سخت تر، استخدام افسران پلیس، ... منتشر شده بود.

در حالی که دولت سوناک تلاش دارد تا افزایش اختیارات قضات برای صدور احکام حبس طولانی‌تر را به عنوان مهم‌ترین دلیل افزایش جمعیت در زندان‌های انگلیس اعلام کند، قضات با این امر مخالف هستند؛ برخی از آن‌ها نیز در اعتراض به این استدلال از سمت خود استعفا کردند.

قضات معترض می‌گویند که دولت انگلیس با سیستم قضایی برخورد می‌کند و دنبال راه حلی سریع برای مقابله با وضعیت ایجاد شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *