رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرازیر شدن تسلیحات غربی به اوکراین/بسته‎های کمک نظامی برای دمیدن بر آتش جنگ

14:59 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۲۶
سرازیر شدن تسلیحات غربی به اوکراین/بسته‎های کمک نظامی برای دمیدن بر آتش جنگ
با وجود درخواست‌های مداوم برای آتش‌بس در اوکراین اکنون درگیری‌ها در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - در حالی که غرب به سرکردگی آمریکا کمک‌های نظامی خود را به اوکراین افزایش می‌دهد، کارشناسان از واشنگتن خواستند که از شعله‌ور کردن بیشتر آتش درگیری روسیه و اوکراین دست بردارد و کشور‌های اروپایی را برای دستیابی به هدف «مهار روسیه» به گروگان نگیرد. آن‌ها از طرف‌های مرتبط درگیر خواستند تا مذاکرات را جایگزین راهبرد فعلی کنند.

به گزارش «گلوبال تایمز»، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پس از دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان و «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا در رم، روز یکشنبه برای یک سفر رسمی وارد برلین شد. 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، این‌ها بخشی از تلاش‌های زلنسکی برای جمع‌آوری حمایت قبل از یک ضدحمله برنامه‌ریزی‌شده در میدان نبرد است. 

بسته نظامی جدید برای حمایت از اوکراین

دولت آلمان به تازگی اعلام کرد که در حال آماده سازی بسته تسلیحاتی ۲.۷ میلیارد یورویی (۲.۹۳ میلیارد دلار) برای اوکراین است.

رسانه‌ها گزارش دادند که انتظار می‌رود این بسته شامل ۳۰ تانک لئوپارد-۱، خودرو‌های زرهی، پهپادها، سامانه‌های دفاع هوایی، موشک و مهمات باشد. 

سران گروه هفت در روز شنبه نیز پس از گفت‎وگو‌های خود در ژاپن، کمک‌های بیشتری را برای اوکراین روی میز گذاشته‌اند.

بیانیه این گروه می‎گوید «ما به همراه جامعه بین‌المللی تعهد خود را برای بودجه و حمایت اقتصادی از اوکراین برای سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ به ۴۴ میلیارد دلار افزایش داده‌ایم.»

«سونگ ژونگ پینگ»، کارشناس نظامی، معتقد است که سیگنال‌های قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد با وجود درخواست‌های مداوم برای آتش‌بس پس از بیش از یک سال از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، اکنون درگیری‌ها در حال افزایش است. 

هدف غرب از کمک‎های نظامی به کی‎یف چیست؟

«سونگ»، می‎گوید که آمریکا به تقویت حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه می‌دهد. کشور‌های اروپایی نیز از سوی آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند تا سلاح‌های بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند تا با روسیه مقابله کند.

وی از آمریکا خواست تا از شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها دست بردارد و به دنبال راه حلی صلح آمیز در اسرع وقت باشد.

زلنسکی روز شنبه پس از دیدار خصوصی با پاپ فرانسیس در واتیکان، گفت: هرگونه طرح صلح برای پایان دادن به اقدام نظامی روسیه در اوکراین باید اوکراینی باشد؛ اظهاراتی که برخی رسانه‌ها گفتند حاکی از آن است که بین سران دو کشور درباره چگونگی حل و فصل درگیری شدید گفتگو‌هایی وجود دارد. 

اما تحلیلگران معتقدند که این آمریکا است که در واقع پشت عدم صلح است. 

ماهیت ترویج گفتگو‌های صلح متقاعد کردن هر دو طرف و حتی چندین طرف درگیر در مناقشه برای شرکت در مذاکرات است. 

تحلیلگران می‌گویند که ماهیت درگیری روسیه و اوکراین یک جنگ ترکیبی بین آمریکا و روسیه است و تنها متقاعد کردن یک طرف بی‌معنی و غیر‌واقعی است؛ از آنجایی که هدف آمریکا برای سرنگونی روسیه تاکنون محقق نشده است، به نظر می‌رسد واشنگتن اکنون خواهان صلح نیست. 

برخلاف اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، چین روز جمعه اعلام کرد که «لی هوی»، نماینده ویژه این کشور در امور اوراسیا، از روز دوشنبه به اوکراین، لهستان، فرانسه، آلمان و روسیه سفر خواهد کرد تا با همه طرف‌ها درباره راه حل سیاسی بحران اوکراین رایزنی کند.

در میان پنج کشور مورد نظر در سفر آتی نماینده ویژه چین، اوکراین و روسیه دو طرف مستقیم درگیر در مناقشه و سه کشور دیگر از کشور‌های بزرگ مرتبط با این موضوع هستند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *