باید برای اوقات فراغت دانشجویان برنامه داشته باشیم/ ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه هزینه کار‌های فرهنگی می‌شود

13:10 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۸۳
باید برای اوقات فراغت دانشجویان برنامه داشته باشیم/ ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه هزینه کار‌های فرهنگی می‌شود
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه باید صرف کار‌های فرهنگی شود گفت: کار‌های فرهنگی خوبی توسط مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شده است.

خبرگزاری میزان - محمد علی زلفی گل، در نشست تقدیر از فعالان طرح حامیم که با حضور وزیر کشور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استانداران سراسر کشور برگزار شد گفت: کار‌های فرهنگی خوبی توسط مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شده و هماهنگی خوبی بین معاون فرهنگی و مسئولان نهاد مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ارزیابی روسای دانشگاه‌ها توسط مرکز نظارت و ارزیابی انجام شد، ادامه داد: هرجا همدلی و هماهنگی وجود داشت موفقیت بیشتر بوده و هر جا ناهماهنگی وجود دارد متاسفانه برای نظام هزینه ایجاد می‌شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ما باید ارکان مختلف دانشگاه را ببینیم و برای ارکان مختلف برنامه داشته باشیم باید مراقب باشیم در بحث صنفی مشکلی ایجاد نشود. در اغتشاشات گذشته تلاش بسیاری شد که مشکلات صنفی در کنار مشکلات سیاسی قرار نگیرد. 

وی با اشاره به اینکه ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه باید صرف کار‌های فرهنگی شود، اظهار کرد: جغرافیای فراغت دانشجویان ما ۸۵ ساعت است و باید برای آن برنامه داشته باشیم امسال خوشبختانه برای اولین بار اعتبار جداگانه‌ای برای معاونت فرهنگی در نظر گرفته شده است و می‌توانیم برنامه‌هایمان را پیش ببریم و همچنین باید هم افزایی بین بسیج اساتید بسیج دانشجویی حتی نیرو‌های هلال احمر داشته باشیم و از کار‌های موازی جلوگیری کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *