دستور رئیس کل دادگستری اردبیل برای مدیریت واحد آب در سراسر استان

11:07 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستور رئیس کل دادگستری اردبیل برای مدیریت واحد آب در سراسر استان
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: وجود چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز در هیچ نقطه از استان قابل قبول نیست و دادستان‌های کلیه حوزه‌های قضایی به این موضوع ورود کنند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو اظهار کرد: حسب گزارش دستگاه‌های ذیربط در مورد میزان منابع آبی موجود در پشت سد‌های استان و نوع و نحوه کشت در حوزه کشاورزی استان، ۹۳% منابع آبی استان صرف کشاورزی می‌شود که باید به سمت کشت محصولات استراتژیک و مطابق با الگوی کشت ارائه شده از جانب متولیان امر سوق داده شود. 

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو با اشاره به کاهش آب‌های زیر زمینی (حسب گزارش مراجع ذیصلاح) در سطح استان اردبیل بالاخص در دشت اردبیل و لزوم اصلاح شبکه توزیع برای مصارف مختلف، تصریح کرد: وجود چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز در هیچ نقطه از استان قابل قبول نبوده و روسا و دادستان‌های کلیه حوزه‌های قضایی در این مورد ورود جدی کنند و در این مورد هیچ کوتاهی از هیچ مسئولی قابل قبول نیست. 

وی با اشاره به کاهش ورودی رود آراز از جانب کشور ترکیه و لزوم پیشگیری از وقوع بحران آبی در منطقه شمال غرب کشور به اداره کل بارزسی استان ماموریت داد با قید فوریت، با هماهنگی بازرسی‌های استان‌های همسایه (آذربایجان‌های شرقی و غربی) و پس از بررسی جامع و جمع آوری دلایل و مدارک از ارگان‌های ذیربط، موضوع سدسازی‌های مشکل آفرین کشور فوق الذکر را از طریق وزارت امور خارجه و حتی شورای امنیت ملی پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به نقش حمایتی دستگاه قضایی استان از اقدامات قانون دستگاه ها، گفت: دستگاه‌ها نباید به بهانه‌های مختلف، منتظر اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود از جانب تشکیلات قضایی استان باشند چرا که وظیفه تشکیلات قضایی حمایت قضایی از دستگاه هاست نه اقدام به وظایف ذاتی آن‎ها. 

بررسی وضعیت آب در سال جاری، ارائه گزارش وضعیت انشعابات غیرمجاز توسط آب و فاضلاب و وضعیت چاه‌های غیرمجاز در استان توسط شرکت آب منطقه‌ای و بحث و تبادل نظر در مورد موضوع از دیگر موارد مطروحه در این جلسه‌ی خارج از وقت اداری بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *