کوتاهی دولت گذشته باعث عدم حضور ایران در میدان اقتصادی سوریه شده است

7:50 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۶۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کوتاهی دولت گذشته باعث عدم حضور ایران در میدان اقتصادی سوریه شده است
نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در توافقات انجام شده رئیس جمهور در سفر به سوریه بتوانیم مشارکت خوبی در بازار این کشور داشته باشیم، چرا که جای ایران در میدان اقتصادی سوریه خالی است.


محمدحسن آصفری در گفتگو با میزان، ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه و آثار مثبت این سفر گفت: انتظار بود دولت گذشته سفری به سوریه می‌داشت، دولت سوریه بار‌ها درخواست انجام توافقاتی را مطرح کرد اما متاسفانه رئیس جمهور پیشین به این درخواست‌ها توجه نکرد.

وی با بیان اینکه هر چند سفر رئیس جمهور خیلی دیر به سوریه انجام گرفت گفت: با این وجود این سفر می‌تواند ارزشمند باشد، انتظار ما این است که توافقات با دولت سوریه نقدی باشد و اینطور نباشد که هزینه کنیم و پولی عاید کشور نشود.

آصفری با بیان اینکه امیدواریم در توافقی که رئیس جمهور داشتند بتوانیم در بازار سوریه مشارکت خوبی داشته باشیم ادامه داد: در موضوع سوریه بیش از ۲۰ میلیارد دلار طلب داریم که باید دولت سوریه حتما پرداخت کند.

نائب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: امروز متاسفانه کشور‌هایی که جریان تکفیری را یاری کردند در سوریه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و جای ایران در میدان اقتصادی این کشور خالی است و این اتفاق به دلیل کوتاهی دولت گذشته است.

آیت الله رئیسی ۱۳ اردیبهشت امسال در صدر هیئتی اقتصادی و سیاسی پس از گذشت سیزده سال از آخرین سفر رئیس جمهور ایران به دمشق در سال ۸۸ به سوریه سفر کرد. این سفر خارج از اهمیت سفر‌های رسمی روسای جمهور کشور‌های دنیا به کشور‌های دیگر و ضرورت برقراری این ارتباط برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی ۲ کشور و افزایش تعامل و همکاری‌های دوجانبه دارای ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *