مشاوره به خانواده‌ها برای انتخاب خواندنی‌های مناسب در نمایشگاه کتاب تهران

11:59 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۷۱
مشاوره به خانواده‌ها برای انتخاب خواندنی‌های مناسب در نمایشگاه کتاب تهران
کانون پرورش فکری با اجرای برنامه‌های متنوع و کتاب‌محور و برپایی میز مشاوره در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خانواده‌ها را با تازه‌ترین آثار منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان آشنا می‌کند.

خبرگزاری میزان- به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این زمینه مربیان با سابقه کانون استان تهران به‌عنوان مشاور کتاب به خانواده‌ها درباره کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مناسب مشاوره می‌دهند.

قصه‌گویی، تصویرسازی، کتابسازی، اجرای بازی‌های کتاب محور، نقالی و مشاوره کتاب از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده است و در روز‌های برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود.

غرفه نقالی از دیگر برنامه‌های جنبی کانون است که در آن نقالی داستان آرش کمانگیر به عنوان داستانی حماسی با تاکید بر هویت ملی میهنی و ارتباط آن با سرداران خط اول دفاع از ایران در تمام طول تاریخ اجرا می‌شود.

همچنین در غرفه بازی و سرگرمی براساس کتاب، با هدف ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و درعین حال آشناکردن کودکان و نوجوانان با کتاب، مسابه‌های کتاب محور همراه با میز بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده اجرا خواهد شد.

مشاوره به خانواده‌ها برای انتخاب خواندنی‌های مناسب در نمایشگاه کتاب تهران

معرفی تاریخچه ادبیات کودک بخش دیگری از این برنامه‌هاست. در این غرفه علاوه بر آشناکردن بازدیدکنندگان با تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان در ایران به معرفی افراد جریان‌ساز این حوزه پرداخته شده و هم چنین جوایز ادبی این حوزه مثل جایزه مرغک، لاک پشت پرنده، گوزن زرد و... نیز معرفی می‌شوند.

قصه‌گویی قصه‌گویان برگزیده ملی و بین المللی، تصویرگری از قصه‌ها، کتاب‌سازی و آشنایی با تکنیک‌های نوشتن خلاق از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

دو تماشاخانه سیار کانون هم با حضور در محوطه نمایشگاه به اجرای نمایش و برنامه‌های کتاب‌محور می‌پردازند.

شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

مشاوره به خانواده‌ها برای انتخاب خواندنی‌های مناسب در نمایشگاه کتاب تهران

درعین حال کانون علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir نیز در معرض فروش گذاشته است.

غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران خواهد بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: نمایشگاه کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *