مدیر عامل سازمان انتقال خون: برای ارتقای سطح کیفی و کمی انتقال خون اصفهان درخواست دادیم

14:33 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۰۶
مدیر عامل سازمان انتقال خون: برای ارتقای سطح کیفی و کمی انتقال خون اصفهان درخواست دادیم
مدیرعامل سازمان انتقال خون در بیست و یکمین مقصد از سفر‌های استانی خود ضمن دیدار با استاندار اصفهان از مراکز اهدای خون سطح این استان نیز بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، مصطفی جمالی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مراکز اهدای خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌ها و چشم انداز ما در این استان، رشد و توسعه مراکز اهدای خون در شهرستان‌های تابعه است و یکی از موانع این کار، کمبود نیروی انسانی از جمله پزشکان می‌باشد که لزوم حمایت و همراهی حداکثری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان را به همراه دارد.

وی افزود: در بازدید میدانی از استان اصفهان، از مراکز اهدای خون شهرستان‌های لنجان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، شهرضا، گلپایگان و خوانسار بازدید کردیم و ماحصل این حضور، گفتگو با اهداکنندگان خون و همکاران سختکوش بود که از میان آن، توانستیم نیازها، مشکلات و مطالبات را برای بررسی، پیگیری و برنامه ریزی‌های آینده، جمع آوری کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تبیین و تشریح اهداف آینده این سازمان، اظهار کرد: ساختن نسل جدید اهداکنندگان و تشویق جوانان به انجام این کار ارزشمند یکی از اهداف مهم است و از سوی دیگر، رشد و توسعه مراکز اهدای خون با مشارکت خیرین سلامت و حمایت مسئولین استانی نیز در دستور کار قرار دارد.

جمالی افزود: اعزام تیم‌های سیار به روستا‌ها و شهر‌های فاقد مرکز ثابت اهدای خون، یکی از موضوعاتی است که در راستای عدالت محوری نظام سلامت پیگیری می‌کنیم و انتظار ما این است هر داوطلب اهدای خون بتواند برای انجام این کار، شرایط مطلوبی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به دیدار‌های صورت گرفته با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، اضافه کرد: شرایط فعلی را به صورت دقیق به مسئولین استانی گزارش دادیم و برای ارتقای سطح کیفی و کمّی انتقال خون استان اصفهان، درخواست‌هایی را در راستای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی و همچنین افزایش بودجه برای رشد و توسعه مراکز اهدای خون ارائه دادیم که قول داده شد، دستگاه‌های استان با تمام توان به کمک بیایند تا شرایط مراکز و شاخص آمار‌های اهدای خون در شهرستان‌های تابعه استان اصفهان بهبود پیدا کند.

استاندار اصفهان: در راه رشد و توسعه انتقال خون اقدامات موثری را انجام می‌دهیم

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این دیدار و با تقدیر از حضور و بازدید‌های میدانی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از مراکز اهدای خون سطح استان، خاطرنشان کرد: این دیدار‌ها و حضور‌ها مایه قوت قلب و روحیه افزایی کارکنان می‌شود و تمام تلاش ما این است که برای رفع مشکلات و موانع در راه رشد و توسعه انتقال خون استان اصفهان، اقدامات موثری را انجام دهیم.

استاندار اصفهان افزود: عملکرد انتقال خون در پیکره نظام سلامت بسیار مهم است و همین اهمیت باعث می‌شود تا نسبت به حمایت و تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای سطح خدمات در مراکز اهدای خون، دستگاه‌های مختلف استان هم افزایی کنند و ان شاالله با همدلی و همراهی، این اتفاق خواهد افتاد.

ظرفیت خیرین سلامت در استان اصفهان بسیار مناسب است

فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران نیز با تشریح دستاورد‌های بازدید از استان اصفهان گفت: مشارکت خیرین برای نوسازی و احداث مراکز اهدای خون در برخی از شهرستان ها، نشان می‌دهد که ظرفیت خیرین سلامت در استان اصفهان بسیار مناسب است و با هم افزایی و برنامه ریزی دقیق، می‌توانیم از چالش‌های مختلف در مسیر رشد و توسعه مراکز اهدای خون عبور کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم که در هدفگذاری‌های سازمان وجود دارد، انجام کار‌های تبلیغی و اقناعی برای افزایش مشارکت جوانان و بانوان است که برای تحقق این امر، نیاز به همراهی نخبگان فرهنگی برای تبیین ضرورت اهدای خون و اهمیت نجات جان بیماران در جامعه می‌باشد.

با همه توان در مسیر تحول انتقال خون گام برخواهیم داشت

کیان دهراب پور سرپرست انتقال خون استان اصفهان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور و بازدید میدانی مدیرعامل سازمان انتقال خون از مراکز اهدای خون سطح استان، اظهار کرد: تحول خواهی و تلاش برای بهبود وضعیت انتقال خون استان در ابعاد مختلف همچون افزایش کارکنان از جمله پزشکان، تجهیز، نوسازی و بازسازی مراکز اهدای خون، در راهبرد ما قرار دارد و با همه توان در این مسیر گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *