با ورود دادستانی استان قزوین ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد

10:48 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۲۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
با ورود دادستانی استان قزوین ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، تعیین تکلیف ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت، تشکیل ۵ شعبه ویژه بررسی پرونده‌های جرایم خشن، بازدید از ۱۲۲ واحد تولیدی، احیای ۵۲ واحد تولیدی ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی و... را بعنوان برخی از نتایج ورود و اقدامات دادستانی استان در سال گذشته اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اشاره به ورود موثر دستگاه قضا برای احیا شرکت‌های تولیدی و صنعتی، اظهارکرد: مجموعه قضایی استان قزوین امنیت را خط قرمز جامعه دانسته و با افرادی که با برهم زدن نظم و امنیت عمومی آرامش مردم را خدشه دار کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

تشکیل ۵ شعبه ویژه بررسی پرونده‌های جرایم خشن

وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته  اعلام کرد در همین راستا ۵ شعبه ویژه برای بررسی پرونده‌های جرایم خشن در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین تشکیل شده به طوری که با ایجاد این شعبات در سال گذشته با ۱۹ درصد کاهش در ورودی پرونده‌های خشن مواجه بودیم.

تعیین تکلیف ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکز قزوین، بیان کرد: در سال گذشته با ایجاد شعبه ویژه و ابلاغ دستورالعمل‌هایی درخصوص تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ‌ها، تکلیف ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت مشخص شد که این اقدام در سال جاری نیز تا تعیین تکلیف نهایی تمام خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها ادامه خواهد داشت.

کاهش ۱۶ در صدی ورودی پرونده به دادسرا

رجبی افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط همکاران و تشکیل کارگروه‌ها و شعبات ویژه در سال گذشته میزان ورودی پرونده‌ها به دادسرا ۱۶ درصد کاهش داشته و پرونده‌های معوق نیز ۶۸ درصد کاهش را تجربه کرده است.

بازدید از ۱۲۲ واحد تولیدی

وی اضافه کرد: در راستای احیای حقوق عامه بیش از هزار بازدید و طرح و برنامه در استان قزوین اجرا شده و در راستای حمایت از تولید و بررسی مشکلات حوزه تولید و صنعت از ۱۲۲ شرکت نیز بازدید شده است.

احیای ۵۲ واحد تولیدی ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، اضافه کرد: با ورود دستگاه قضایی استان  و بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی ۵۲ شرکت تولیدی و صنعتی در سال گذشته در استان احیا شد که برای بیش از ۶ هزار نفر اشتغال‌زایی در پی داشته است.

۲۶ در صد کاهش وروردی به زندان

رجبی تصریح کرد: مهمترین اولویت ما در استان کاهش جمعیت کیفری است به طوری که در سال گذشته با ثبت ۲۶ درصد کاهش ورودی به زندان رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کردیم.

افزایش ۳۳ در صدی اشتغال زندانیان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه در حوزه اشتغال زندانیان ۳۳ درصد افزایش داشتیم، گفت: یکی دیگر از اقدامات سال گذشته، پیگیری احداث کارگاه‌های تولیدی جوار کمپ‌های ترک اعتیاد برای اشتغال معتادان بهبود یافته بود که در سال جاری به جد پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *