دادستان کل کشور: با بهره‌مندی از فن آوری‌های روز گمرگ را می‌شود ساماندهی کرد

22:24 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۰۴۹
دادستان کل کشور: با بهره‌مندی از فن آوری‌های روز گمرگ را می‌شود ساماندهی کرد
دادستان کل کشور در بازدید از گمرک بازرگان گفت: با بهره‌مندی از فن آوری‌های روز گمرگ را می‌شود ساماندهی کرد.

خبرگزاری میزان: حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در پنجمین برنامه سفر کاری خود به منطقه آزاد ماکو از گمرک بازرگان بازدید کرد.

در این بازدید که عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان مرتبط منتظری را همراهی می‌کردند از پایانه‌های عبور مسافرین و کالا بازدید و در جریان نواقص و مشکلات آن قرار گرفته و تاکید نمودند که با توجه به اینکه گمرک بازرگان به عنوان پیشانی کشور محل ورود و خروج مسافرین و حجم صادرات هزار میلیارد دلاری می‌باشد، باید در ساماندهی آن با تکنولوژی روز اهتمام ویژه‌ای کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری همچنین از محل نگهداری ماشین آلات سنگین متروک در این گمرک بازدید و دستورات لازم را در تعیین تکلیف آن‌ها تا پایان خرداد ماه صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان داشت: گزارشاتی به دادستانی کل کشور واصل شده بود مبنی بر اینکه تعداد قابل توجهی ماشین آلات سنگین در گمرک بازرگان متوقف شده است و مشکلاتی را پیش آورد است به همین خاطر برای رفع این مشکلات و بازدید از مجموعه بازدید جامعی صورت گرفت و در خصوص ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگینی که معمولاً در راهسازی و بخش معدن استفاده می‌گردد تصمیمات لازم اتخاذ گردید و مقرر شد با این تصمیمات تا پایان خرداد ماه این محل خالی گردد.

دادستان کل کشور ادامه داد:، چون در این بازدید از بعضی افراد اعتراضاتی هم نسبت به اینکه تملک این ماشین آلات دارای اشکال می‌باشد شنیده شد مقرر شد هیأتی مرکب از مسئولان قضایی استان، اداره گمرک و اموال تملیکی، اسناد و مدارک مدعیان را بررسی دقیق کرده و هرکجا که این ماشین آلات قابل استرداد به مالکین باشد اقدام و ماشین آلاتی که قابلیت استفاده در داخل نیست مسترد و بقیه اموال در قالب اموال تملیکی تا پایان خرداد ماه با رفع مشکلات آن از طریق مزایده فروخته شوند.


حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: اگر برای رفع این مشکل نیاز به پیگیری از تهران باشد بنده شخصاً پیگیر آن خواهم بود و آنچه که مربوط به استان و منطقه باشد همکاران من در استان پیگیر رفع این مشکلات خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در پایان به صاحبان معادن یا شرکت‌های راهسازی توصیه کرد اگر می‌خواهند این ماشین آلات را وارد کنند سعی کنند در قالب مقررات باشد تا هم برای خودشان مشکل ایجاد نشود هم برای گمرک و اگر تابع ضابطه و قانون باشند قطعاً شاهد این توقف سرمایه نخواهند بود.


انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان کل کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *