۱۱۸ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها آزاد شدند

16:24 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۱۸ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها آزاد شدند
۱۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و جرایم سبک از زندان‌های استان کرمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - در جلسه شورای قضایی استان کرمان که با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، رئیس کل دادگستری، معاونین دادگستری و روسای سازمان‌های زیرمجموعه قضایی برگزار شد، ۱۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و جرایم سبک از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: مجموع بدهی ۵۰ مددجوی جرایم غیرعمد در استان کرمان که طی روز جاری آزاد می‌شوند، ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان جلب رضایت شکات انجام شده است و یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان از سوی ستاددیه کشور، سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون تسهیلات و سه میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی ستاد دیه استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان با برنامه ریزی بسیار خوب انجام شده از سوی زندان‌ها و ستاد دیه، از نظر کمیت و کیفیت در جمع آوری کمک‌های خیران در جشن‌های گلریزان رشد بسیار خوبی داشته ایم و در این رابطه بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان هدف گذاری شده بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در جشن‌های گلریزان استان کرمان به خوبی از ظرفیت مردم، خیران و شرکت‌های اقتصادی استفاده شده است، تاکید کرد: جشن‌های گلریزان در بخش درون استان در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد و بخش برون استانی نیز با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان در تهران برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان از تعهدات خیران در جشن‌های گلریزان به حساب ستاد دیه واریز شده است و مابقی آن نیز در دست پیگیری است.

وی ضمن بیان این مطلب که باید سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که از ورود افراد با محکومیت‌های مالی (غیرکلاهبرداری) به زندان‌ها جلوگیری شود، تاکید کرد: شاهد هستیم سالانه تعداد زیادی از بدهکاران مالی وارد زندان‌ها می‌شوند که این امر نیازمند اصلاح است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات مدیرکل و کارکنان زندان‌های استان کرمان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اشتغال، معیشت زندانیان، معیشت همکاران زندان ها، مسائل عمرانی و ... تقدیر کرد و ادامه داد: یکی از ضرورت‌های موجود در حوزه مدیریت زندانیان و معتادان متجاهر در شهر کرمان، تکمیل اردوگاه کبوترخان است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: ۲۰ سال از کلنگ زنی پروژه اردوگاه کبوترخان گذشته است و این در حالی است که در این مدت، چندین اردوگاه در کشور راه اندازی شده و با راه اندازی این اردوگاه‌ها بسیاری از مشکلات استان‌ها برطرف شده است.

وی برگزاری کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کارگروه با مسئولیت معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، تقویت بازدید همکاران قضایی از زندان‌ها را از اولویت‌های امسال دستگاه قضایی برشمرد و تاکید کرد: سال گذشته بیش از دو هزار بازدید از زندان‌ها توسط مقامات قضایی استان کرمان انجام شده است و امسال این میزان افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از پابند‌های الکترونیک در استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در سخنانی از افتتاح ۳۲ پروژه در زندان‌های استان در سفر ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خبر داد و گفت: راه اندازی زندان سما (پابند الکترونیک)، ساختمان اداری زندان کهنوج، کارگاه اشتغال زندان بافت، گازرسانی به زندان‌های بم و کهنوج و افتتاح نخستین مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی کرمان از جمله این پروژه‌ها است.

سید مجتبی حسینی بر لزوم راه اندازی اردوگاه کبوترخان تاکید کرد و ادامه داد: این پروژه در سال ۷۹ کلید خورده و ناتمام باقی مانده است و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، طی پنج ماه آینده فاز نخست آن به بهره برداری خواهدرسید.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهوری به استان کرمان ۱۱۷ میلیارد تومان مصوبه برای زندان‌ها تصویب شده که ۶۰ میلیاردتومان برای تکمیل اردوگاه کبوترخان رفسنجان است. 
وی تصریح کرد: برمبنای تعامل موجودبین دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها، امنیت پایدار در زندان‌های استان کرمان برقرار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *