گفت‌وگو|

تشدید نظارت سهم مهمی در کنترل اجاره‌بها مسکن دارد

7:45 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۸۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تشدید نظارت سهم مهمی در کنترل اجاره‌بها مسکن دارد
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد با کسانی که بدون هیچ مبنایی نرخ‌گذاری می‌کنند تأکید کرد و گفت: تشدید نظارت سهم به سزایی در کنترل اجاره‌بها مسکن دارد.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تأثیر طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی در حل مشکلات مستاجران بیان کرد: ما باید در تولید و کاهش قیمت مسکن تلاش مضاعف داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حل مشکلات مسکن مستلزم این است که نه تنها در وضع قوانینی همچون مالیات بر عایدی سرمایه، کاهش سوادگری در حوزه مسکن، قانون‌گذاری برای وضع مالیات برای خانه‌های خالی و احتکار مسکن و تنظیم‌گری در تعیین نرخ اجاره بها تلاش کنیم. بلکه در کنار همه این‌ها نظارت در حوزه اجاره بها نیز باید تقویت شود.

وی تأکید کرد: در حوزه اجاره‌بها عوامل مختلفی در کنترل قیمت مسکن مؤثر است، اما تشدید نظارت سهم به سزایی در کنترل اجاره بهای مسکن دارد.

گودرزی بر ضرورت برخورد با کسانی که بدون هیچ مبنایی نرخ‌گذاری می‌کنند و جامعه مستاجران را دچار مخاطرات جدی کرده‌اند تأکید کرد و گفت: این موضوع مورد پیگیری است و مؤلفه‌های دخیل نیز باید حتما مورد توجه باشد و اقدام جامع صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *