استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری قدرت مانور مجموعه‌ها را افزایش می‌دهد

13:32 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۵۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری قدرت مانور مجموعه‌ها را افزایش می‌دهد
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های مالی و بانکی باید به سمت استفاده از تمام ارزهای رایج دنیا برود گفت: بهتر است در مبادلات خود با کشور‌های دیگر از واحد پولی همان کشور استفاده کنیم.

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با میزان، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست راهبردی قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری بیان کرد: سیاست‌های کلی بانکی و مالی کشور باید به سمتی برود تا بتوانیم از همه ارز‌های رایج دنیا استفاده کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه دلار در همه معادلات کشور تعیین‌کننده باشد ما را با چالش روبرو و آسیب‌پذیری‌مان را بیشتر می‌کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر ضمن اشاره به اینکه با توجه به تحریم‌ها نیازمند گسترش صادرات هستیم اظهار داشت:، اما ضرورتی ندارد وقتی با کشوری مثل چین معامله می‌کنیم یه یوان خرید نکنیم یا از دیگر کشور‌های منطقه.

حسن پور با بیان اینکه خوشبختانه همکاری بسیار خوبی را اخیرا با برخی کشور‌های منطقه داریم گفت: بهتر است در مبادلات با کشور‌های منطقه از واحد پولی همان کشور استفاده کنیم چرا که این امر قطعا قدرت مانور مجموعه‌ها بیشتر می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی در این خصوص اقدامات کارشناسی و خوبی است گفت: بانک مرکزی به دنبال یک بسته کامل در رابطه با ارز‌های رایج در دنیا است تا وابستگی کشور به دلار را کاهش دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *