خشونت و تبعیض پلیس استرالیا علیه جوانان بومی

10:00 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت و تبعیض پلیس استرالیا علیه جوانان بومی
اقدامات پلیس استرالیا در برابر بومیان این کشور همراه با تبعیض و خشونت است.

خبرگزاری میزان – تصاویری ازضرب و شتم یک نوجوان بومی از سوی نیروی پلیس در منطقه «کوئینزلند» استرالیا منتشر شده است.

به گزارش «دیلی میل»، ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که یک افسر پلیس در زمان خارج از وظیفه خود یک نوجوان ۱۴ ساله بومی را در بیرون از یک رستوران کتک می‌زند.

آغاز تحقیقات جنایی

«کاتارینا کارول»، کمیسر پلیس «کوئینزلند» اقدامات این افسر پلیس را «نامناسب» توصیف کرد.

این افسر در حالی که در خیابان‌های «دالبی» به گروهی از جوانان نزدیک می‌شود، پس از اینکه یکی از آن‌ها جملاتی با مضمون «تو بدون نشان هیچ نیستی»، حمله‌ور می‌شود.

بر اساس این ویدئو، افسر پلیس استرالیا به شدت نوجوان بومی را هدف ضرب و شتم قرار می‌دهد.

نیرو‌های پلیس این کشور لحظاتی بعد به محل حادثه اعزام شده و این مامور را که شرایط طبیعی نیز نداشته، از ضرب و شتم منع می‌کنند.

پلیس «کوئینزلند» تأیید کرد که این افسر در انتظار تحقیقات قرار دارد و از سمت خود برکنار شده است.

رفتار نژادپرستانه

کودک بومی که از سوی این افسر پلیس هدف ضرب و شتم قرار گرفته، می‌گوید: من احساس می‌کنم که او مرا به خاطر رنگ پوستم هدف قرار داده است.

مدیر شبکه امور جوانان «کوئینزلند» در واکنش به این اقدام، گفت که این نخستین مورد خشونت پلیس علیه بومیان در این شهر نیست.

وی می‎گوید: در طول سال‌ها، ما از جوانان شنیده‌ایم که این اتفاق اغلب می‌افتد و به نظر می‌رسد این اتفاق برای رنگین پوستان، به‌ویژه کودکان بومی، بیشتر می‌افتد.

این مدافع جوانان بومی گفت که سرکوب جنایات جوانان از سوی دولت ایالتی تنها تنش ایجاد کرده و «جامعه و جوانان» را «همانند دشمنان» در تقابل قرار داده است.

بازداشت ۳۲ روزه یک نوجوان 

به نظر می‌رسد که اقدامات خشونت بار علیه جوانان بومی در «کوئینزلند» روندی نظام‌مند دارد؛ دولت محلی «کوئینزلند» در حال بررسی گزارش‌های مربوط به بازداشت یک کودک به مدت یک ماه است.

با وجود اینکه کودک به دادگاه می‌گوید که می‌خواهد به اتهاماتی اعتراف کند اما با درخواست آزادی وی موافقت نمی‌شود؛ علاوه بر این قاضی می‌گوید این اتهامات منجر به بازداشت نمی‌شود.

این قاضی، می‌گوید: این یک مجازات ظالمانه و غیرعادی است که کودک را برای مدتی که در حال حاضر نامعلوم است، با علم به این واقعیت که در نهایت، به احتمال زیاد به بازداشت محکوم نمی‌شود، بازداشت کرد و این امر مجازاتی ظالمانه و غیرعادی است.

همچنین نهاد‌های حقوقی هشدار داده‌اند که دولت «کوئینزلند» ممکن است قوانین خود را با حبس کردن دو پسر ۱۳ ساله در سلول‌هایشان تا حدود ۲۴ ساعت در روز نقض کرده باشد.

کمیسر حقوق بشر «کوئینزلند» هشدار داد که چنین مواردی ممکن است ناقض قانون حقوق بشر به شمار برود؛ این موارد همچنین ممکن است قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض کند.

هفته گذشته، دادگاه کودکان در استرالیا گزارش داد که یک پسر ۱۳ ساله بومی در مجموع ۴۵ روز را در سلول حبس و منتظر محاکمه بوده است. در یک دوره از اکتبر سال گذشته، او ۱۴ روز متوالی در سلول خود محبوس بود.

نبود تحقیقات مستقل

با این وجود، بازرسی‌های مستقل از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های جوانان استرالیا که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ پیشنهاد شد، برای مدتی آغاز نخواهد شد.

«شانون فنتیمن»، دادستان کل «کوئینزلند»، می‎گوید که دولت استرالیا به بازرسی که به عنوان بازرس جدید در زمینه خدمات بازداشت عمل می‌کند، اجازه نمی‌دهد تا «اواخر امسال» کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *