رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان شهرستان البرز: اجرای مصوبات ستاد پسماند در خصوص تصفیه خانه شهرک صنعتی البرز پیگیری می‌شود/ تشکیل پرونده برای ۲ نفر از مدیران سابق

11:23 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۸۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان شهرستان البرز: اجرای مصوبات ستاد پسماند در خصوص تصفیه خانه شهرک صنعتی البرز پیگیری می‌شود/ تشکیل پرونده برای ۲ نفر از مدیران سابق
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز استان قزوین از پیگیری رفع معضل پسماند تصفیه خانه شهرک صنعتی البرز در راستای مصوبات ستاد پسماند استان و تشکیل پرونده قضایی برای ۲ نفر از مدیران سابق شهرستان به دلیل ترک فعل در انتقال پسماند خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده گفت: دپوی پسماند مربوط به تصفیه خانه شهرک صنعتی البرز منجر به نارضایتی شهروندان، تهدید علیه بهداشت عمومی، ایجاد مخاطرات زیست محیطی و... شده بود، که بر همین اساس دادستانی شهرستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه در این موضوع ورود کرد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های دستگاه قضایی استان و دستورات قضایی صادره از سوی دادستانی البرز، این موضوع به صورت ویژه در دست بررسی قرار گرفت و بر اساس تحقیقات بعمل آمده؛ ترک فعل ۲ نفر از مدیران سابق شهرستان به دلیل جانمایی ناصحیح به منظور دپوی پسماند شهرک صنعتی البرز محرز گردید و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

 وی  ادامه بیان کرد: پرونده موصوف در یکی از شعب بازپرسی در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بدون شک کوتاهی و ترک فعل مدیران حتی پس از دوران مدیریتی آن‌ها در صورت احراز تخلفات مورد رسیدگی قضایی قرار می‌گیرد و باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده اعلام کرد: این موضوع در کارگروه پسماند استان قزوین مطرح و مصوب شد با رعایت کامل پروتکل‌های زیست محیطی اعلامی از سوی اداره کل محیط زیست استان، تمامی پسماند‌های تصفیه خانه شهرک با رفع خطرات زیست محیطی به محل مناسب تعیین شده، منتقل شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز افزود: انتقال پسماند شهرک صنعتی باید در بازه زمانی تعیین شده از سوی کارگروه پسماند استان انجام شود و هرگونه تعلل و مانع تراشی دستگاه‌های متولی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با برخورد‌های قانونی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *