هشدار پکن درباره تحریم‌های اروپا مرتبط با جنگ اوکراین/ خودداری آنکارا از همراهی با غرب

17:30 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۶۳۳
هشدار پکن درباره تحریم‌های اروپا مرتبط با جنگ اوکراین/ خودداری آنکارا از همراهی با غرب
سخنگوی وزارت خارجه چین که پکن در صورت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هفت شرکت چینی به بهانه تامین تجهیزات برای روسیه، از منافع خود محافظت خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروزگفت که پکن در صورت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هفت شرکت فناوری چینی به بهانه تامین تجهیزات برای روسیه، از منافع خود محافظت خواهد کرد. 

«وانگ» در یک نشست خبری تاکید کرد: اگر گزارش‌های رسانه‌ها صحت داشته باشد، چنین اقداماتی از سوی طرف اروپایی به طور جدی اعتماد و همکاری متقابل بین اتحادیه اروپا و چین را تضعیف خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اینکه هفت شرکت چینی به زودی به بهانه آنچه «تامین تجهیزات برای روسیه» عنوان شده، تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گیرند، پاسخ داد: طرف اروپایی نباید اشتباه کند، در غیر این صورت پکن مجبور خواهد شد قاطعانه از حقوق قانونی توجیه شده خود محافظت کند. 

در همین حال، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه نخواهد پیوست.

«چاووش اوغلو» تاکید کرد: ما به تحریم‌های یکجانبه‌ای که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه وضع کرده‌اند، نمی‌پیوندیم. ما بر اساس منفعت و رفاه خودمان تصمیم می‌گیریم؛ در عین حال، اجرای مفاد کنوانسیون مونترو را به دقت زیر نظر داریم.

وی همچنین از اظهارات «کمال قلیچداراوغلو»، نامزد احزاب مخالف ترکیه مبنی بر ترجیح ارتباط با غرب به جتی روسیه انتقاد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *