رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان از اداره کل انتقال خون استان بازدید کرد

15:18 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۶۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از اداره کل انتقال خون استان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از اداره کل انتقال خون استان کرمان بر جلب کمک خیران به منظور توسعه امکانات کمّی موردنیاز این اداره کل تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از اداره کل انتقال خون استان کرمان بر جلب کمک خیران به منظور توسعه امکانات کمّی موردنیاز این اداره کل تاکید کرد و افزود: اهدای خون وظیفه‌ای اجتماعی و امری خداپسندانه و خیرخواهانه است که ضمن تامین نیاز خون برای بیماران نیازمند خون و اهدای زندگی به این افراد، در سلامت فرد اهداکننده نیز بسیار تاثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به مشارکت ۲.۴ درصدی مردم استان در اهدای خون، گفت: با توسعه فرهنگسازی درباره مزایای اهدای خون برای سلامتی فرد و نیز در کمک به نجات جان بیماران نیازمند خون، می‌توان مشارکت ۹۷.۶ درصدی مردم را جلب کرد.

وی اهدای خون را در حقیقت زکات سلامتی دانست و تصریح کرد: به همه افراد جامعه توصیه می‌شود که در این امر خداپسندانه حضور و همراهی گسترده داشته باشند وبدون شک اجر مشارکت در این امر خیر، نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از امکانات رسانه‌ای موجود به منظور توسعه فرهنگسازی اهدای خون نیز تاکید کرد و ادامه داد: توسعه مراکز انتقال خون در شهرستان‌ها نیز از راهکار‌های افزایش اهدای خون به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: فرهنگسازی به منظور جلب مشارکت ۹۷.۶ درصدی مردم در اهدای خون ضرورت دارد

مدیرکل انتقال خون استان کرمان نیز حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان در اداره کل انتقال خون به منظور بازدید و اهدای خون را الگویی برای مردم دانست و گفت: براساس آیات شریفه قرآن کریم، بهترین مردم کسانی هستند که به دیگران کمک می‌کنند و از این رو اهدا کنندگان خون نیز مصداق بهترین مردم هستند، زیرا با اهدای خون جان سه بیمار نجات می‌یابد.

ایرج شکوهی افزود: اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد و یک مرکز خونگیری نیز در شهرستان کهنوج فعال است.

وی تامین خون سالم و با کیفیت برای بیمارات نیازمند به خون را از اولویت‌های اداره کل انتقال خون برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر همکاری اداره کل انتقال خون با ۴۲ بیمارستان در سطح استان کرمان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: فرهنگسازی به منظور جلب مشارکت ۹۷.۶ درصدی مردم در اهدای خون ضرورت دارد

مدیرکل انتقال خون استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان به دلیل وجود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی و نیز درصد بالای تصادفات، میزان مصرف خون بالاست.

وی اظهارکرد: در استان کرمان روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون مصرف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان و جمعی از همراهان ایشان نیز در ادامه بخشی از خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *