گفت‌وگو|

طرح مجلس درباره «نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» بهتر از لایحه دولت است/ نظر مجلس اطلاع‌محور بودن تجمعات است

11:16 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
طرح مجلس درباره «نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» بهتر از لایحه دولت است/ نظر مجلس اطلاع‌محور بودن تجمعات است
نائب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه لایحه «نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» توسط دولت دیر ارسال شده است گفت: کمیسیون موضوع قانون‌مند کردن تجمعات و اعتراضات را تصویب کرده و طرح مجلس به مراتب بهتر از لایحه دولت است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ارسال لایحه «نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» به قید یک فوریت به مجلس توسط دولت بیان داشت: متاسفانه دولت این لایحه را دیر ارسال کرده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: کمیسیون موضوع قانون‌مند کردن تجمعات و اعتراضات را تصویب کرده و طرح مجلس به مراتب بهتر از لایحه دولت است.

وی با بیان اینکه در زمان تصویب لایحه نمایندگان دولت در کمیسیون حضور داشتند گفت: مصوبه کمیسیون به اصل ۲۶ قانون اساسی بسیار نزدیکتر است.

آصفری با اشاره بر این نکته که با برخی پیشنهادات دولت در زمان بررسی طرح موافقت نشد ادامه داد: دولت به دنبال این بود که مجوزمحور بودن تجمعات را جایگزین اطلاع‌محور بودن آن کند اما موفق نشد و به همین دلیل لایحه آورد و این اقدام قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس در پایان بیان داشت: مجلس بر مصوبه‌ای که در کمیسیون تصویب شده تاکید دارد و نظر ما بیشتر بر اطلاع‌محور بودن تجمعات است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *