تشریح برنامه‌های مهم هفته هلال احمر

12:07 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۱۵۹
تشریح برنامه‌های مهم هفته هلال احمر
با فرا رسیدن هفته هلال‌احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت، رئیس جمعیت هلال احمر مهترین برنامه‌های این هفته و همچنین نامگذاری روز‌های این هفته را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیرحسین کولیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها، مهمترین برنامه‌های هفته هلال از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت و همچنین نامگذاری روز‌های این هفته را تشریح کرد و گفت: بر این اساس، امروز ۱۶ اردیبهشت روز تکریم شهدا و خانواده ایثارگران، ایثارگران، الگو‌های جاودان، ۱۷ اردیبهشت روز جوانان هلال‌احمر، پیشگامان پیشرفت، صلح و امید و ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر با عنوان جمعیت در عرصه بین‌الملل، خدمت بدون مرز (از جمله حج) نامگذاری شده و اقدامات، برنامه‌ها و خدمات هلال‌احمر در این راستا خواهد بود.

وی افزود: ۱۹ اردیبهشت روز سازمان داوطلبان، خدمات داوطلبانه و توسعه مشارکت‌های اجتماع محور و ۲۰ اردیبهشت هم روز امدادونجات، فداکاری و همدلی نامگذاری شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۲۱ اردیبهشت روز بهداشت، درمان و توانبخشی و آموزش و پژوهش، ناجیان سلامت، آموزش همگانی و ارتقاء خدمت و همچنین ۲۲ اردیبهشت نیز روز رشد تولید و ارتقاء بهره وری است.

دیدار و تجلیل از مقام شامخ شهدا و برگزاری اردو‌های جهادی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و همچنین اعزام ۱۰۱ کاروان سلامت در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های هلال‌احمر در هفته آینده است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای اهدای خون ۱۰۱هزار داوطلب هلال‌احمر و اجرای مانور امدادونجات در ۱۴۰۲ منطقه کشور نیز با حضور تیم‌های دادرس و سحر انجام شده است.

همایش ۱۰۱ هزار نفری اعضای هلال‌احمر در سراسر کشور و نمایشگاه عکس مترو، تجدید میثاق اعضای هلال‌احمر با آرمان‌های امامراحل (ره)، مانور سراسری پناه‌گیری در مدارس با محوریت خانه‌های هلال، دیدار با آیات عظام تقلید در قم و برگزاری همایش بین‌المللی مبلغان بشردوستی از مهمترین برنامه‌های هلال‌احمر در هفته هلال است که از امروز ۱۶ اردیبهشت در سراسر کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *