رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان شوشتر: با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات می‌کنند برخورد می‌شود

11:52 - 13 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۶۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان شوشتر: با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات می‌کنند برخورد می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر در استان خوزستان گفت: در راستای صیانت از محیط زیست و مابع طبیعی این شهرستان، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

مهدی امیری در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: همزمان با فصل برداشت محصول کشاورزی از جمله گندم، برخی از کشاورزان با هدف از بین بردن بقایای محصولات کشاورزی اقدام به سوزاندن کاه و کلش می‌کنند که این اقدام علاوه بر بروز مشکلات زیست محیطی، در برخی موارد موجب سرایت آتش به زمین‌های مجاور، اراضی ملی و جنگل‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به گرمای هوا، این اتفاق برای سال جاری نیز محتمل است و در صورت بروز آتش‌سوزی، ضمن خسارت به محیط زیست، مشکلاتی را نیز برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار آتش به‌دنبال دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر گفت: در راستای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود. 

امیری گفت: در همین خصوص جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان شوشتر با موضوع پیشگیری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی و با حضور مراجع انتظامی، روسای جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان برگزار شد و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط موظف شدند که اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش‌های لازم را به کشاورزان را لحاظ کرده و در صورتی که شخصی اقدام به آتش زدن بقایای کشت خود کند، مراتب را به مراجع قضایی اعلام کنند تا وفق قانون برخورد قضایی لازم با آنان صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *