پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف مالی در شهرستان شوشتر شد

17:24 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۶۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف مالی در شهرستان شوشتر شد
رئیس دادگستری شوشتر از ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف مالی خانوادگی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان شوشتر در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» با همت اعضای شورای حل اختلاف و ستاد شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان - مصطفی آباد با اعلام خبر ایجاد سازش در یک پرونده اختلاف مالی خانوادگی با همت اعضای شورای حل اختلاف شهرستان شوشتر، اظهارکرد: با ایحاد اختلاف مالی بین ۲ برادر به ارزش ۳۵ میلیارد ریال و طرح دعوا، تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری در دادگاه و دادسرای شهرستان شوشتر، اختلافات را پس از مدتی گسترش داد.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های موضوع و اختلافات شدید مالی و خانوادگی ایجاد شده بزرگان و ریش سفیدان زیادی بر‌ای ایجاد سازش در این پرونده‌ها وساطتت کردند، اما موفق نشدند.

رئیس دادگستری شوشتر ادامه داد: با مشورت و اتخاذ تدابیر، تمامی پرونده‌های جریانی مطروحه در خصوص این اختلافات خانوادگی جهت ایجاد صلح و سازش به شعبه ۹ شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع داده شد و با دعوت از طرفین و برگزاری چندین جلسه و استفاده از ظرفیت ستاد صبرو بزرگان محلی، خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان به ثمر نشست و در نهایت زمینه صلح و سازش بین این ۲ برادر فراهم شد.

آباد اضافه کرد: طرفین با توافقات صورت گرفته و در قالب «پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم» صلح و سازش کرده و به احترام امام رضا علیه السلام، اختلافات را کنار گذاشتند.

وی همچنین با بیان اینکه گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، می‌تواند بسیاری از اختلافات بین مردم را بدون مراجعه به محاکم حل و فصل کند افزود: هرچند شورای حل اختلاف بعنوان یک نهاد بسیار اثر گذار تاکنون توانسته تاحدودی فرهنگ غنی و فاخر سازش را در جامعه نهادینه کند، اما برای توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین در جامعه حمایت بی دریغ مسئولان کشور لازم است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *