معاون فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان: ثبت پرونده‌های بایگانی راکد در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰ درصدی داشته است

17:30 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون فناوری اطلاعات دادگستری خوزستان: ثبت پرونده‌های بایگانی راکد در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰ درصدی داشته است
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان در بازدید از بایگانی راکد این دادگستری، از رشد ۴۰ درصدی ثبت پرونده‌های این واحد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن خبر داد. 

خبرگزاری میزان- سید غلامرضا موسوی در بازدید از بایگانی راکد این دادگستری، از رشد ۴۰ درصدی ثبت پرونده‌های این واحد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن خبر داد. 

 سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان خوزستان گفت: در سال گذشته، ۹۳۶ هزار و ۶۴ فقره پرونده پالایش، ۲۶۰ هزار و ۴۸۳ فقره اسکن و ۹۶ هزار و ۲۷۷ فقره نیز ثبت شد که ۲۴۱ فقره آن پرونده‌های مهم و ملی بوده‌اند. 

وی افزود: در بخش پالایش پرونده‌های بایگانی راکد در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۱۴۳ درصد رشد و در بخش اسکن پرونده‌ها نیز ۱۸۰ درصد رشد را شاهد بودیم که جا دارد از مسئول بایگانی راکد استان و نیرو‌های همکار در این واحد قدردانی داشته باشم. 

موسوی وضعیت بایگانی راکد استان را رو به بهبود و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در مهر ماه سال گذشته، ۴۱۱ هزار و ۵۵۴ فقره پرونده پس از طی مراحل سه گانه ساماندهی، جهت امحاء به کتابخانه ملی کشور ارسال شد. 

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به ضرورت حفظ و نگهداری برخی پرونده‌های مهم، از اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین‌ماه، یک محموله از پرونده‌های باقی‌مانده در این بایگانی شامل ۶۰۰۳ کارتن ویژه بسته‌بندی پرونده، جهت نگهداری به کتابخانه ملی کشور ارسال شد. 

موسوی اظهار امیدواری کرد که با بازسازی سوله نگهداری پرونده‌های بایگانی راکد در سال جدید، اقدامات موثرتری جهت ثبت، حفظ و بایگانی اسناد قضایی استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *