رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در قلعه گنج از درمان تا اشتغال کلید خورد

13:51 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در قلعه گنج از درمان تا اشتغال کلید خورد
رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج استان کرمان از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد و گفت:علاوه بر موضوع درمان معتادان متجاهر، مسئولان مربوطه باید نسبت به موضوع توانمدسازی، حرفه آموزی و اشتغال رهجویان بعد از درمان نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

خبرگزاری میزان - صابر ملایی در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان قلعه گنج در سال جدید اظهار کرد: هر مدیری در هر پست و مقامی که به وظایف قانونی و مصوبات جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در موضوع آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی و برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان عمل نکند، مصداق ترک فعل تلقی می‌شود و مسئول مربوطه تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد و گفت:علاوه بر موضوع درمان معتادان متجاهر، مسئولان مربوطه بایستی نسبت به موضوع توانمدسازی، حرفه آموزی و اشتغال رهجویان بعد از درمان نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ساماندهی معتادین متجاهر را یک حرکت جمعی دانست و افزود: در این رابطه باید در بستر تعامل و همراهی نهاد‌های مسئول در امر جمع آوری و ساماندهی معتادان، ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال در راستای اصلاح و برگشت به زندگی عادی عینیت یابد و این مهم با کم کاری یا اهمال هر یک از دستگاه‌های عضو به حصول نتایج مطلوب منتهی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد:در خصوص موضوع ساماندهی معتادین متجاهر و چرخه بازتوانی و بازگشت این افراد به جامعه دستگاه‌های مختلفی از مرحله دستگیری، درمان، توانمدسازی و اشتغال طبق قانون نقش دارند که اگر حلقه‌های این زنجیره به درستی به هم متصل نشود، دچار زیان خواهیم شد.

در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان گزارشی از عملکرد خود در خصوص ساماندهی معتادان متجاهرو برخورد با خرده فروشان مواد مخدر شهرستان ارایه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *