نخستین نشست هیئت عالی گزینش در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد

16:10 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۰۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نخستین نشست هیئت عالی گزینش در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد
نخستین نشست هیئت عالی گزینش برگزار و جزییاتی از راه اندازی عملیاتی «سامانه تخصصی جذب و گزینش قضات» تشریح شد.

خبرگزاری میزان - نخستین نشست هیئت عالی گزینش با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و اعضا هیات عالی گزینش در محل ساختمان معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بخشی از ان نشست با تشریح جزییاتی از راه اندازی عملیاتی " سامانه تخصصی جذب و گزینش قضات " عنوان کرد: در راستای اجرای سند تحول در صدد آن هستیم که با استفاده از ابزار‌های دقیق در فرایند امور جذب و گزینش تسریع شود.

محمدباقر الفت با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسریع فرایند گزینش عنوان کرد: این سامانه با هدف شفاف سازی، امکان داده پردازی با سرعت بالا، توان توسعه شاخص ها، کاهش شدید زمان فرایند اعلام نتایج و حذف حضوری متقاضیان در فرایند جذب و شناسایی قضات عملیاتی می‌شود و ایجاد زیرساخت اطلاعاتی لازم این سامانه به منظور ارزیابی مستمر و برخط وضعیت اجرای کار از جمله قابلیت‌هایی است که فرایند جذب و گزینش را تا حدود زیادی الکترونیکی و تخصصی می‌کند.

معاون رییس قوه قضاییه خبر داد که از این سامانه در آزمون منصب قضا ویژه کارکنان اداری بهره گیری خواهد شد.

میثم لطیفی در حاشیه این نشست با اشاره به دو دستور جلسه اصلی این نشست عنوان کرد: معاونت منابع انسانی قوه قضاییه گزارشی درخصوص هوشمندسازی و مکانیزه سازی نظام گزینش ارائه کرد که گزارش ارزشمندی بود و پیشرفت خوب و موثری داشت که امیدورایم بتوانیم از این تجربه در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بهره‌مند شویم.

لطیفی ادامه داد: دومین دستور جلسه درخصوص کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه گزینش بود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین از برگزاری جلسه مشترک با قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری به منظور همفکری درخصوص پرونده‌هایی خبر داد که در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود و با اطاله دادرسی زمینه مشکلاتی را در دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌آورد.

 لطیفی با اظهار امیدواری از ایجاد فضایی تفاهم آمیز در راستای همفکری در نشست‌های پیش رو عنوان کرد: با تعامل، همفکری و الکترونیکی سازی فرایند‌ها به منظور کاهش وقت رسیدگی می‌توان شاهد گزینش قوی، قدرتمند، مفید و موثر در دستگاه‌های اجرایی باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *