مافیای خودرو پول خرج می‌کند تا وزیر را بزند/ چرا برخی دنبال دوقطبی‌سازی هستند؟

10:26 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مافیای خودرو پول خرج می‌کند تا وزیر را بزند/ چرا برخی دنبال دوقطبی‌سازی هستند؟
وزیر صمت در جلسه استیضاح گفت: ما با پیچیدگی‌های زیادی درمورد واردات خودرو مواجه هستیم، برخی قوانین مربوط به سال ۷۱ است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا فاطمی امین وزیر صمت در جلسه استیضاح گفت: از وحدت، همدلی و هم‌افزایی دولت مردمی و مجلس انقلابی سخنم را شروع می‌کنم؛ فرصت نداریم گرفتار حاشیه‌ها شده و اجازه نداریم گرفتار خودمان شویم و باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. معیشت مردم باید اصلاح شود و این نیاز به همکاری دارد.

وی تصریح کرد: روز‌های اخیر خبر کذبی منتشر شد و همه متضرر شدند و اتهامی که نه در شأن دولت و مجلس مطرح شد؛ چرا با آبروی مردم بازی می‌شود؟ در این ماجرا به حیثیت مجلس و دولت و اعتماد عمومی ضربه خورد. فاطمی‌امین خادم مردم و نمایندگان مجلس آلوده به فساد نشده‌اند؛ آقای بیگی نه ۷۰ دستگاه بلکه یک خودرو را معرفی کنید!

وزیر صمت گفت: چرا برای کشور هزینه درست می‌کنید؟ ضدفسادترین دولت به چنین فسادی متهم می‌شود. آیا این جنگ روانی نیست؟ من از رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پرسیدم؛ در سال۹۹ و نیمه اول ۱۴۰۰ رابطه‌ای بین یکی از واحد‌های مجلس و یک خودروساز خصوصی که متخلف است و ۱۴۰۰۰ میلیارد پرونده در تعزیزات دارد و در کانال‌های تلگرامی هزینه می‌کند تا وزیر را بزند و این مافیای خودروست. آقای پژمانفر گفت اتفاقی افتاد و رئیس مجلس جلوی آن را گرفتند و دو روز در تابلو‌های مجلس درج شد که خودرو بگیرید، ولی هیات‌رئیسه آن را متوقف کرد و از حیثیت مجلس دفاع کرد. چرا کاری که مربوط به نیمه اول سال۱۴۰۰ بوده را به این استیضاح پیوند زده می‌شود؟

وی بیان کرد: استیضاح حق مجلس است و من اینجا هستم تا به شما پاسخ دهم. امروز تیتر می‌زنند لابی‌های آمریکای فاطمی‌امین! چه کسانی این تیتر‌ها را می‌زنند؟ امروز چه کسانی از این وضعیت خوشحال هستند؟ می‌گویند تیغ استیضاح، مگر اینجا قتلگاه است؟ سوال‌ها پرسیده شده و من پاسخ می‌دهم و شما صاحب اختیارید و می‌توانید رأی دهید، ولی چرا دوقطبی‌سازی می‌شود؟

فاطمی امین گفت: دولت و مجلس باید با هم مسائل را حل کنند و هرکس دنبال دوقطبی‌سازی است در حال خیانت است؛ این تعبیر‌ها زیبنده نظام اسلامی نیست.

پاسخ وزیر صمت به ادعای واگذاری خودرو به نمایندگان: آقای بیگی تنها یک خودرو که داده شده را نام ببرید

 

افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد به‌خاطر تقاضای کاذب است

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *