رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان استان یزد نسبت به پیگیری مطالبات صنفی و کارگری هشدار داد

10:40 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
دادستان استان یزد نسبت به پیگیری مطالبات صنفی و کارگری هشدار داد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اعلام حمایت از هر ۲ مجموعه کارگری و کار فرمایی در چهارچوب قانون گفت: اگر کارگری به خاطر پیگیری مطالبات صنفی و کارگری با چالش روبرو شود موضوع توسط دستگاه قضا تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا حدادزاده در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، با اشاره به حمایت‌های مختلف دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی استان، افزود: قطعا نوع برخورد کارفرمایان با جامعه کارگری در حمایت‌های صورت گرفته از این واحد‌ها بسیار موثر خواهد بود، البته مطالبات صنفی نیز باید معقول منطقی و در چارچوب قانون باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد بر لزوم تشکیل تشکل‌های قانونی کارگری در تمامی واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: اگر کارگری به خاطر پیگیری مطالبات صنفی و کارگری با چالش روبرو شود موضوع تا حصول نتیجه توسط دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

وی بر لزوم تشکیل تشکل‌های کارگری قانونی در تمامی واحد‌های تولیدی جهت پیگیری مطالبات کارگری تاکید کرد و گفت: قطعا حضور فعالانه کارگران در قالب تشکل‌های صنفی برکات بسیاری را برای واحد‌های تولیدی و صنایع استان به همراه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، تصریح کرد: در صورت امتناع واحد‌های تولیدی به ویژه واحد‌های تولیدی بزرگ از تشکیل تشکل‌های کارگری، مطابق قانون موضوع پیگیری خواهد شد.

وی گفت: نباید به فضای ۲ قطبی کارگری و کارفرمایی دامن زد بلکه باید یک فضای همدلی را در عرصه تولید کشور با توجه به جنگ اقتصادی ایجاد کرد.

حدادزاده اظهارکرد: حمایت دستگاه قضا استان از هر ۲ مجموعه کارگری و کار فرمایی به یک اندازه و در چارچوب قانون خواهد بود.

وی با اشاره به نقش خانه کارگر در پیگیری مسائل حوزه کارگران تصریح کرد: باید نقش این تشکل صنفی در مسائل کلان تصمیم گیری به صورت ویژه دیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد، گفت: خانه کارگر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بهره گیری از ظرفیت‌های کارفرمایان برای تامین مسکن کارگران به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم این قشر زحمت کش برنامه ریزی کند.

حدادزاده اعلام کرد: در راستای حمایت از مسائل حوزه کارگری نماینده دستگاه قضا به صورت ماهانه در خانه کارگراستان با هدف پاسخگویی به مسائل حقوقی وقضایی کارگران حضور خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد، همچنین تاکید کرد: امکان حضور تیم‌های مشاوره حقوقی از کانون وکلا در خانه کارگر با رویکرد حل اختلاف در مسائل کارگری باید فراهم شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی کارگر

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
سلام ،احسنت ب دادستان استان یزد عزیزم ،درود برشما ک حق کارگر را نمیگذارید پایمال شود .درود بر این عزیزان انقلابی اصل .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *