یک سال و نیم است که منتظر پرداخت دولت برای ساخت واگن هستیم / با افزایش غیر قانونی قیمت بلیت مترو برخورد می‌شود

15:30 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۸۱۳
یک سال و نیم است که منتظر پرداخت دولت برای ساخت واگن هستیم / با افزایش غیر قانونی قیمت بلیت مترو برخورد می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نزدیک به یک سال و نیم است که منتظر پرداخت اولیه دولت برای ساخت واگن هستیم، امیدواریم با پیش پرداخت دولت واگن‌ها را به خطوط تزریق کنیم.

خبرگزاری میزان- امروز شنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ ایستگاه متروی علامه جعفری با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

مهدی چمران، در آیین بهره‌برداری از ایستگاه علامه جعفری در پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو تهران و پنجاه‌وسومین شنبه امیدوافتخار گفت: یکی از نکات تاکیدی ما در شورا‌های پیشین این بود که بزرگراهی به اسم علامه جعفری داشته باشیم.

چمران خاطرنشان کرد: دوست داشتیم که هر هفته ایستگاهی افتتاح می‌کردیم و عقب ماندگی‌ها جبران می‌شد. سرعت پیشرفت مترو چند سالی کند شده بود و امیدواریم اکنون شاهد افزایش خطوط و ایستگاه‌ها باشیم.

رییس شورای ششم توضیح داد: پیش بینی ما این بوده که ۳۰ درصد از حمل‌ونقل عمومی ما با مترو صورت بگیرد و امیدواریم با طراحی خطوط جدید به این جایگاه برسیم.

وی افزود: استقبال مردم از مترو فراوان است و کاهش معطلی و سرفاصله زیاد با افزایش واگن در خطوط امکان پذیر است، امیدواریم با پیش پرداخت دولت این امر صورت بپذیرد. نزدیک یک سال و نیم است که منتظر پرداخت اولیه دولت برای ساخت واگن هستیم. انتظار و اصرار داریم که دولت بدهی خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد حد متوسط افزایش قیمت بلیت مترو بوده و اگر جایی اشتباه شود آن را برطرف خواهیم کرد.

محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو تهران نیز گفت: ۱۲ سال از عملیات اجرایی این ایستگاه می‌گذرد و در دوره جدید پیشرفت پروژه ۴۸ درصد بود است.

هرمزی عنوان کرد: برای ساخت این ایستگاه ۲۴۰ هزار مترمکعب حفاری و ۹۰ هزار متر مکعب بتن ریزی لحاظ شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *