رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالیت شبکه‌های قاچاق زنان در اراضی اشغالی/ زنان و دختران نوجوان هدف قاچاقچیان

9:45 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۶۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فعالیت شبکه‌های قاچاق زنان در اراضی اشغالی/ زنان و دختران نوجوان هدف قاچاقچیان
دختران نوجوان حتی در سنین ۱۱ سال نیز قربانی قاچاق زنان در اراضی اشغالی می‌شوند.

خبرگزاری میزان – تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بسیاری از دختران نوجوان در اراضی اشغالی در دام باند‌های قاچاق انسان قرار دارند.

به گزارش «آی ۲۴ نیوز»، یک کارشناس در این باره می‌گوید: اگرچه مشکلاتی وجود دارد که ما نمی‌بینیم، اما به این معنی نیست که وجود ندارند - یک فاجعه نامرئی برای بسیاری، هنوز هم گسترده است و اسرائیل با آن ناآشنا نیست.

«نعما گلدبرگ»، مدیر و موسس انجمن «Lo Omdot Minege»، می‌گوید: ما از زنان و حتی دخترانی که گرفتار شده‌اند، اطلاع داریم، از مواردی که دختران ۱۱ تا ۱۳ ساله در قاچاق انسان هستند، اطلاع داریم.

«گلدبرگ»، می‌گوید که این دختران نوجوان تا سنین بالاتری نیز در همین وضعیت باقی می‌مانند.

به گفته او، یک بلای پنهان موضوع قاچاق انسان و زنان است که هنوز در ار اضی اشغالی فراگیر است و رژیم صهیونیستی با آن آشناست.

یکی از قربانیان نجات یافته از شبکه‌های قاچاق زنان که اکنون در موسسه تحت مدیریت «گلدبرگ» فعالیت می‌کند، درباره تجربه‌های هولناک خود می‌گوید و تاکید می‌کند که خارج شدن از این شبکه‌ها و آغاز یک زندگی جدید بسیار دشوار است.

تماس‌ها برای دریافت کمک

این نهاد روزانه ۶۰ تماس با درخواست کمک دریافت می‌کند که حدود پنج مورد از آن‌ها از زنانی است که داوطلبان قبلا هرگز به آن‌ها کمک نکرده اند. همچنین در میان این درخواست‌ها، نیاز‌های افراد بدون شهروندی یا هیچ حقوق قانونی در اراضی اشغالی وجود دارد.

«نعما»، به عنوان یک مددکار اجتماعی، می‎گوید: قاچاق انسان به ویژه در مرز‌ها همیشه وجود داشته است؛ بنابراین زمانی که جنگ اوکراین شروع شد، مقامات توجه بیشتری به مرز‌ها در ارتباط با اوکراین داشتند و گمان می‌بردند که قاچاق انسان افزایش خواهد یافت.

وضعیت بحرانی و ناخوشایند

وضعیت بسیار ناخوشایند است و بار‌ها با این زنان مانند جنایتکارانی که جرمی مرتکب شده‌اند رفتار می‌شود.

«نعما گلدبرگ»، می‌گوید: اما وضعیت بسیار پیچیده‌تر است، آن‌ها مشکلاتی را پشت سر می‌گذارند؛ برخی افراد از شبکه های قاچاق انسان آن‌ها را به اسرائیل دعوت می‌کند، آن‌ها چاره‌ای ندارند و بدون هیچ سرنخی درباره اینکه به کجا می‌روند، وارد اسرائیل می‌شوند. 

او گفته که به طور معمول هفته‌ای دو بار به فرودگاه «بن گوریون» می‌رود و ادعا می‌کند که اکنون در مقایسه با ماه‌های اول جنگ نیاز کمتری وجود دارد. اما تقاضا از سوی مراجعینی که از این زنان دعوت می‌کنند همچنان زیاد است.

اما «نعما» و همکارانش به سختی متوجه شده‌اند که واقعا چه اتفاقی برای این زنان می‌افتد؛ و متأسفانه، زمانی که آن‌ها قادر به کمک به این زنان هستند، این افراد از قبل آسیب دیده‌اند و به سرپناه نیاز دارند.

خودداری از مراجعه به پلیس

به طور معمول، قربانیان قاچاق جنسی از مراجعه به پلیس، کارکنان فوریت‌های پزشکی یا هر مقام دیگری هراس دارند زیرا از اخراج شدن می‌ترسند. اما در برخی موارد شرایط آنقدر بد است که به شدت به کمک پزشکی نیاز دارند. تنها در این صورت است که مددکاران اجتماعی با آن‌ها تماس می‌گیرند.

«نعما»، می‎گوید: «دیروز در بیمارستان بودم که یک مددکار اجتماعی با من تماس گرفت و گفت که زنی وجود دارد که نشانه‌هایی از قربانی شدن به دست باند‌های قاچاق انسان دارد.

در برخی موارد، داوطلبان می‌توانند سرپناهی تهیه کنند که به این زنان اجازه می‌دهد یک سال بمانند و کار‌های اداری خود را حل کنند. اما برای زنان دیگر، داستان کاملاً متفاوت است.

در مورد برخی زنان، وضعیت متفاوت است. اصلا راه حلی وجود ندارد. رژیم صهیونیستی آن‌ها را به عنوان پرونده‌های انسانی نمی‌شناسد و این وضعیت از نقطه نظر کمک به آن‌ها بسیار چالش برانگیزتر است. از این نظر، این زنان هیچ امیدی ندارند.

یکی از خطرات موجود در این شرایط این است که آنها اخراج شوند و در این صورت نگرانی زیادی در مورد جان آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *