رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افشای جاسوسی آمریکا از وزارت دفاع آلمان

15:37 - 08 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۶۰۷
افشای جاسوسی آمریکا از وزارت دفاع آلمان
اسناد افشا شده اخیر از پنتاگون نشان می‌‌دهد که آمریکا از جلسات وزارت دفاع آلمان جاسوسی کرده است.

خبرگزاری میزان - روزنامه آلمانی Die Zeit و پخش عمومی ARD آلمان در گزارشی فاش کردند که جاسوسان آمریکایی به شنود ارتش آلمان، یک دهه پس از رسوایی NSA در سال ۲۰۱۳ ادامه می‌دهند.

در سال ۲۰۱۳، اسناد افشا شده از سوی «ادوارد اسنودن»، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا نشان داد که این کشور از متحدان خود جاسوسی می‌کند.

در آن زمان، اسناد حاکی از آن بود که آمریکا از آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان جاسوسی و مکالمات وی را شنود کرده است.

Die Zeit و ARD به یک سند لو رفته پنتاگون دست یافتند که اطلاعاتی را فاش می‌کند مبنی بر اینکه آمریکا اطلاعاتی را در مورد گفت‎وگو‌های بین ارتش آلمان و چین و به ویژه دیدار مقامات وزارت دفاع آلمان و هیئتی از ارتش چین در ماه فوریه، جمع آوری کرده است

به گزارش رسانه‎های آلمانی، برلین رسماً به سفارت آمریکا در مورد دیدار با هیئت چینی که در سند فاش شده اشاره شده بود، اطلاع داده بودند.

بر اساس این گزارش، این سند به دولت آلمان نشان داده شده و اکنون «توجه مقامات امنیتی آلمان را به خود جلب کرده است.»

Die Zeit و ARD همچنین تاکید می‎گویند که این موضوع نگرانی آلمان را برانگیخته است.

رسانه‌های آلمانی معتقدند که سند فوق سری دارای علامت «اطلاعات سیگنالی» است که نشان می‌دهد اطلاعات از طریق جاسوسی به دست آمده و توضیح می‌دهد که این امر می‌تواند به این معنی باشد که جاسوسان آمریکا یا ایمیل‌های وزارت دفاع آلمان را رهگیری کرده یا سیستم‌های آن را هک کرده‌اند.

در همین زمینه، نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داد که سازمان اطلاعات داخلی آلمان و سرویس ضد جاسوسی ارتش این کشور در حال بررسی موضوع هستند که آیا آمریکا در فوریه ۲۰۲۳ از وزارت دفاع آلمان جاسوسی کرده است یا خیر.

افشای اسناد محرمانه پنتاگون که اخیرا روی داد نیز جاسوسی آمریکا از متحدانش را بار دیگر آشکار کرد؛ کره جنوبی، رژیم صهیونیستی، اوکراین و انگلیس از جمله متحدان واشنگتن هستند که گفته می‌شود آمریکا از آن‌ها جاسوسی می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا جاسوسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *