آلمان یک نئونازی را به اتهام طراحی حملات مسلحانه به حبس محکوم کرد

9:51 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۶۷۵
آلمان یک نئونازی را به اتهام طراحی حملات مسلحانه به حبس محکوم کرد
یک مرد ۲۱ ساله آلمانی به دلیل تلاش برای تشکیل یک گروه مسلح و برنامه ریزی برای حملات با اسلحه و مواد منفجره مجرم شناخته شد.

خبرگزاری میزان - یک مرد ۲۱ ساله آلمانی به دلیل تلاش برای تشکیل یک «گروه تروریستی نئونازی» با الهام از «واحد اتم وافن مستقر در آمریکا» و برنامه ریزی برای حملات با اسلحه و مواد منفجره، مجرم شناخته شد.

دادگاه عالی منطقه‌ای فرانکفورت در بیانیه‌ای اعلام کرد این مرد جوان که «ماروین ای» نام دارد به سه سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شده است. 

دادگاه مذکور اعلام کرده که «ماروین‌ ای» اقداماتی را برای تأسیس شعبه‌ای از واحد «اتم وافن»، که به دلیل ایدئولوژی نژادپرستانه‌اش معروف است، در ایالت «هسن» آلمان انجام داده بود.

این بیانیه می‎افزاید که فرد مذکور کاملاً ایدئولوژی آن‌ها را پذیرفته و تصمیم گرفته بود بر اساس مدل ایدئولوژیکی آنها، یک گروه مستقل با نام «واحد اتم وافن هسن» تأسیس کند. 

به گفته دادگاه، هدف این گروه انجام حملات علیه سیاستمداران، نژاد‌های دیگر و مهاجران بوده است.

«ماروین‌ ای» اقداماتی را برای دستیابی به سلاح گرم انجام داده بود، پنج وسیله انفجاری حاوی گلوله‌های فولادی را نگهداری می‌کرد، و موادی را در اینترنت برای ساخت وسایل انفجاری بیشتر سفارش داده بود. 

او همچنین در آستانه بازداشت خود در سپتامبر ۲۰۲۱ در مورد اهداف احتمالی تحقیق کرده بود. 

مقامات آلمان در ماه‌های گذشته چندین بار عملیات‌های مقابله با براندازی و جستجو برای اعضای گروه «شهروندان رایش» را انجام داده‌اند.

آلمان در ماه گذشته دور جدید این عملیات را در هفت ایالت این کشور و در ادامه تحقیقات درباره اعضای گروه «شهروندان رایش» انجام داد.

آذرماه گذشته هم نیروی‌های امنیتی آلمان در یک عملیات ضربتی در ۱۱ ایالت این کشور، ۲۵ نفر را که گفته می‌شد قصد براندازی دولت و نظام حاکمیتی کنونی این کشور را داشتند بازداشت کردند.

پلیس آلمان با استفاده از سه هزار نیروی امنیتی، عملیاتی را علیه آنچه مظنونان راست افراطی پشت «توطئه سرنگونی دولت» خوانده شد، انجام داد.

واحد اتم وافن چیست؟

واحد «اتم وافن» که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، یک گروه افراطی خشن است که دارای مقر‌هایی در چندین ایالت آمریکا است.

اعضای آن متهم به طراحی حملات علیه مسلمانان و دیگر اقشاری که از سوی آن‌ها «دشمنان» خوانده می‍‎شوند با هدف بی ثبات کردن کشور‌های غربی هستند. 

در آمریکا، چندین عضو واحد «اتم وافن» به دلیل تهدید روزنامه نگاران و فعالانی که علیه نژادپرستی فعالیت می‌کردند، زندانی شده‌اند.

در آلمان، بازرسان سال گذشته یورش‌هایی را علیه چندین مظنون متهم به ارتباط با این گروه آغاز کردند.

بازرسان می‎گویند که تلاش‌هایی برای استخدام مردان جوان آلمانی در دانشگاه‌های برلین و فرانکفورت با استفاده از تبلیغات انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *