افشاگر اسناد محرمانه آمریکا به دادگاه می‌رود

17:19 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۷۰
افشاگر اسناد محرمانه آمریکا به دادگاه می‌رود
افشاگر اسناد محرمانه آمریکا قرار است امروز برای جلسه استماع تصمیم‌گیری در مورد حبس وی تا زمان محاکمه، به دادگاه بازگردد.

خبرگزاری میزان - یک عضو گارد ملی هوایی ماساچوست که به افشای اسناد نظامی بسیار محرمانه پنتاگون متهم شده، قرار است امروز چهارشنبه برای حضور در جلسه استماع تصمیم گیری در مورد حبس وی تا زمان محاکمه، به دادگاه بازگردد. 

«جک تشیرا» ۲۱ ساله، هفته گذشته توسط ماموران تاکتیکی به شدت مسلح در خانه خود در ماساچوست بازداشت شد و بر اساس قانون جاسوسی آمریکا، به نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی متهم شد.

به دستور یک قاضی، تشیرا در پی اولین حضورش در دادگاه در روز جمعه گذشته در دادگاه فدرال بوستون، به بازداشتگاه منتقل شد.

تشیرا متهم است که اسناد نظامی بسیار محرمانه در مورد جنگ اوکراین و سایر مسائل مهم امنیت ملی آمریکا را در یک چت روم در «دیسکورد»، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که گیمر‌ها از آن استفاده می‌کنند، به اشتراک گذاشته است؛ افشای خیره کننده‌ای که اطلاعات محرمانه را فاش کرد، جنجال بین‌المللی را برانگیخته و سؤالات جدیدی را در مورد توانایی آمریکا برای حفاظت از اسرار خود ایجاد کرده است.

فرماندهان نیروی هوایی آمریکا گفتند که در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه یک خلبان تنها می‌تواند به صد‌ها سند بسیار محرمانه دسترسی داشته باشد و آن‌ها را منتشر کند.

نیروی هوایی همچنین مأموریت اطلاعاتی را از بال اطلاعاتی ۱۰۲ گارد ملی هوایی مستقر در «کیپ کاد»، جایی که تشیرا در آنجا کار می‌کرد، دریافت کرده است.

محققان بر این باورند که تشیرا مدیر یک گروه چت خصوصی آنلاین در دیسکورد به نام Thug Shaker Central بود که تقریباً ۲۰ نفر عضو داشت که در مورد انواع اسلحه‌های مورد علاقه خود صحبت می‌کردند و مطالبی را به اشتراک می‌گذاشتند که برخی از آن‌ها نژادپرستانه بودند. اعضای این گروه همچنین در مورد جنگ‌ها بحث می‌کردند که شامل صحبت از جنگ اوکراین هم بود.

کارشناسان نظامی آمریکا ادعا می‌کنند در حالی که کار اطلاعاتی در پایگاه کیپ کاد متوقف شده، هیچ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *