افزایش زنان قربانی خشونت خانگی در پناهگاه‎های کانادا

10:49 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش زنان قربانی خشونت خانگی در پناهگاه‎های کانادا
دولت کانادا اقدامات کافی را برای حمایت از قربانیان خشونت خانگی در این کشور انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری میزان – آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که دولت کانادا اقدامات کافی را برای حمایت از قربانیان خشونت خانگی در این کشور انجام نمی‌دهد.

جمعیت بیش از حد مراکز مراقبتی

به گزارش «lapresse»، پناهگاه‌های زنانی که قربانی خشونت خانگی می‌شوند امکانات کمی در کانادا دارند؛ در چندین منطقه، مانند مونترال، آن‌ها به طور مرتب با جمعیتی بیش از حد ظرفیت مواجه هستند.

این موضوع در حالی است که دولت کانادا کمپین‌های تبلیغاتی را برای تشویق کبکی‌ها به مداخله در هنگام مشاهده موارد خشونت خانگی انجام می‌دهد. با افزایش تقاضا برای کمک، کارکنان این مراکز خواستار سرمایه‌گذاری‌های جدید از سوی دولت فدرال و دولت‌های محلی هستند.

در برخی از مناطق کبک، جمعیت قربانیان حاضر در پناهگاه‌ها از ظرفیت مجاز فراتر رفته است؛ بسیاری از زنان و فرزندانشان امکان اسکان ندارند و از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شود.

«بریژیت گارسو»، نماینده حزب لیبرال، می‌گوید: آن‌ها به در‌ها می‌کوبند و از ورود آن‌ها خودداری می‌شود، زیرا مراکز پر از جمعیت هستند. 

نگرانی «گارسو» اخیرا دسترسی به درخواست‌های اطلاعاتی از بسیاری از بخش‌ها را افزایش داده است تا وی تصویری دقیق از تعداد امتناع‌هایی که هر سال از سوی پناهگاه‌ها به دلیل کمبود امکانات صورت می‌گیرد، به دست آورد. 

به گفته وی، هیچ فردی نیست که بتواند ارقام را به ما بگوید یا تایید کند و ما به پاسخگویی نیاز داریم.

سیاست امتناع صفر

در جمع‌بندی مجدد مراکز زنان قربانی خشونت خانگی، گفته می‌شود تعداد زنانی که به دلیل نبودن فضای کافی از ورود آن‌ها جلوگیری شده است، در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

این موضوع در حالی روی می‌دهد که دولت کانادا به وعده‌های خود در این زمینه عمل نکرده و اقدامات کافی را برای حمایت از زنان قربانی خشونت انجام نمی‌دهد.

یک وضعیت دشوار

«کلودین تیبودو»، مسئول پشتیبانی بالینی و آموزش در مرکز مبارزه با خشونت خانگی، تأیید می‌کند که کمبود فضای کافی در پناهگاه‌ها برای زنان قربانی خشونت خانگی در چندین منطقه کبک وجود دارد.

در حال حاضر وضعیت برای بسیاری از زنان قربانی خشونت بسیار دشوار است. کارکنان مراکز تمام تلاش خود را برای توسعه مراکز انجام می‌دهند. آن‌ها باید مرتباً به قربانیان پیشنهاد دهند که به جای دیگری، دورتر، به مناطق دیگر بروند. 

در برخی مناطق خشونت خانگی در طی ۵ سال اخیر با افزایشی ۱۲۵ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *