سازمان هواپیمایی کشوری با راه‌اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر موافقت کرد

14:59 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سازمان هواپیمایی کشوری با راه‌اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر موافقت کرد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با راه‌اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم سواحل با استفاده از جایروپلین امکان‌پذیر است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر برای راه‌اندازی واحد عملیات هوایی، به منظور پایش و رصد نوار ساحلی خلیج‌فارس با استفاده از جایروپلین خبرداد.

یازرلو گفت: واحد عملیات پروازی سازمان بنادر و هوانوردی در راستای مأموریت‌های خود شامل جست‌وجو، امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم سواحل و بستر رودخانه ها، از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست مجوز کرد چراکه عملیات جستجو و امداد، مقابله با آلودگی‌های نفتی در دریا و کشف و شناسایی ساخت‌وساز‌های حریم ساحل از اهداف این واحد عملیاتی به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ضمن صدور گواهینامه به آشیانه عملیات پروازی سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر همزمان نسبت به آدیت این مجموعه با استاندارد‌های بین‌المللی پروازی اقدام و نظارت خود را از طریق کارشناسان در رعایت اصول و مقرارت پروازی اعمال کرده است.

به گفته یازرلو رصد و پایش مداوم سواحل نیلگون خلیج‌فارس منجر به جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در بستر سواحل شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به نجات تعدادی از ملوانان ایرانی و غیر ایرانی توسط پرواز‌های شناسایی، جستجو و امداد با جایروپلین در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تقویت سینگال‌های مخابراتی و رادیویی، ورزش‌های هوایی و سقوط آزاد، تصویربرداری آنلاین و ارسال برخط تصاویر، گشت‌های هوایی به منظور کنترل ترافیک جاده‌ای، گشت‌های هوایی خدمات اورژانسی و عملیات هوایی در حوادث غیرمترقبه از جمله قابلیت‌های جایروپلین در ایران و جهان به شمار می‌رود.

گفتنی‌است از جایروپلین در نقشه‌برداری، عملیات شناسایی، جستجو و امداد، گشت‌های ایمنی و حفاظتی از تالاب‌ها و جنگل‌ها، شناسایی گونه‌های جانوری و گیاهی و همچنین محلول پاشی و سم‌پاشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *