اسامی هزار و ۲۰۰ کوچه در سطح شهر با نام مبارک شهدا مزین می‌شود

14:53 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۱۵
اسامی هزار و ۲۰۰ کوچه در سطح شهر با نام مبارک شهدا مزین می‌شود
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به روند نصب تابلو‌های شهدا در کوچه‌های سطح شهر، گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ تابلو تحویل گرفته‌ایم.

خبرگزاری میزان-محمد مهدی حسن زاده در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ارتقاء سطح معنویت و بصیرت کارکنان به دنبال برگزاری اردو‌های راهیان نور، اظهار کرد: بودجه ۱۵ میلیارد تومانی در سال قبل اختصاص یافت که ۴۳ درصد به اسکان و حمل و نقل و پذیرایی، ۱۰ درصد به اردوی راهیان نور ایثارگران و یک سوم نیز به گروه‌های مردمی اختصاص یافت که بازتاب بسیار خوبی داشت و تلاش ما این بود که دست کسی در این زمینه خالی نماند.

شرکت هزار و ۴۶۰ نفر در اردوی راهیان نور

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی اردو‌ها در چهار محور انجام شد، خاطرنشان کرد: امسال از مجموعه هزار و ۵۰۰ نفر تنها ۴۰ نفر انصراف دادند که آمار خوبی است.

وی با اعلام اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شرکت کننده افراد با سنین پایین بودند، یادآور شد: ۲۹۶ خانواده در این اردو‌ها شرکت کردند و ۱۶۹ نفر نیز افراد مجرد بودند؛ همچنین ۵۴ درصد این جمعیت را مردان و ۴۶ درصد را بانوان به خود اختصاص دادند.

حسن زاده با بیان اینکه تلاش شد بهترین خدمات در طول مسیر ارائه شود، گفت: اغلب اقدامات در اردو‌های راهیان نور، فرهنگی بود و تهیه محتوا برای اقشار و ذائقه‌های مختلف صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی بین شرکت کنندگان، تصریح کرد: بدرقه و استقبال افراد از محل بهشت زهرا (س) صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به دلیل استقبال بالای مردم از اردو‌های راهیان نور با کمبود تعداد راویان رو به رو بودیم، یادآور شد: با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی و حضور پر شور مردم در این مناسبت ها، آمادگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر اردو‌ها را در آینده داریم.

حسن زاده با تأکید بر اینکه امسال تنها یک سانحه در اردوی راهیان نور رخ داد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با عیادت از دو نفر از افراد مجروح در این حادثه، متوجه شدیم آسیب و صدمات چندانی در این حادثه اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: یکی از موارد جامانده، اردو‌های راهیان نور مدیران و مسئولان است و باید به این موضوع توجه شود و مدیران هر از چندگاهی در این اردو‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به روند نصب تابلو‌های شهدا در کوچه‌های سطح شهر، خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۲۰۰ تابلو تحویل گرفته‌ایم و رو به جلو حرکت می‌کنیم و با مشارکت مردمی، نوسازی را ادامه خواهیم داد.

با تبلیغات باید حضور گسترده‌تری را در اردوها شاهد باشید

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با اشاره به اثرگذاری سازمان بسیج شهرداری تهران، اظهار کرد: باید نقاط قوت و ضعف به گونه‌ای مطرح شود که از بودجه بیت المال به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه قراداد‌ها با بخش‌های مختلف شهرداری با شفافیت انجام شد، تصریح کرد: نقطه قوت دوم اردوی امسال این بود که حادثه تلخی روی نداد.

رئیس کمیته بودجه شورا با تأکید بر اینکه اسکان زائران نیاز به توجه جدی‌تر دارد، یادآور شد: ما نیازمند این هستیم که از طریق قراداد و خرید خدمات، اسکان زائران را تقویت کنیم که البته به معنی تجمل نیست.

مظفر با بیان اینکه تعداد کسانی که اعزام شدند نسبت به اعتباراتی که برای آن در نظر گرفته بود، کافی نبود، گفت: حضور هزار و ۴۶۰ نفر در اردو عدد کمی است و انتظار داشتیم تبلیغات وسیعی صورت بگیرد و حضور تعداد بیشتری از افراد را در اردو‌ها شاهد باشیم.

استفاده از تجارب گذشته شهرداری می‌تواند به غنای هرچه بیشتر اردو‌ها کمک کند

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه شهرداری بین سازمان‌ها و نهاد‌ها پیشگام بوده و در نوع خود کم نظیر عمل کرده است، گفت: هر سال با اصلاح فرآیند‌ها اعزام زائران به مناطق بهتر از سال قبل صورت می‌گرفت و شهرداری بسیار فعال عمل می‌کرد.

وی افزود: با توجه به کاهش شیوع کرونا در کشور، انتظار می‌رود اهتمام جدی تری برای اردو‌های پیش رو صورت بگیرد که البته اقدامات شهرداری تهران در این زمینه جای تقدیر دارد.

معدنی پور تأکید کرد: استفاده از تجارب گذشته شهرداری به ویژه باغ موزه دفاع مقدس می‌تواند به غنای هرچه بیشتر اردو‌ها کمک کند؛ از سویی دیگر می‌توان از زبان هنر و کمک پیشکسوتان این عرصه برای روایتگری هرچه بهتر بهره گرفت.

تقدیر از سازمان بسیج شهرداری برای توزیع بسته‌های معیشتی بین پاکبانان

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: سازمان بسیح شهرداری تهران می‌تواند اقدامات بزرگی را انجام دهد و بسته‌های معیشتی که در بین پاکبانان از سوی این سازمان توزیع شد، قابل تقدیر است.

همه سازمان‌ها و بخش‌های شهرداری باید با سازمان بسیج شهرداری همراه باشند

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: امسال در بودجه راهیان نور، شورا افزایش را اعمال کرد.

وی افزود: کم کاری‌هایی در آموزش و پرورش برای اردو‌های راهیان نور دانش آموزی وجود داشت که باید مورد توجه قرار بگیرد و از طرفی دیگر اردو‌های راهیان نور دانشجویی نیز به ویژه در غرب کشور باید تقویت شود.

اقراریان با تأکید بر اهمیت فرماندهی اردو‌ها در سازمان، یادآور شد: تمام سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری باید در کنار سازمان بسیج باشند تا اردو‌ها به بهترین شکل برگزار شود.

وی با بیان اینکه تداوم ارتباط با زائران و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای آن‌ها امر مهمی است، تصریح کرد: در بخش اسکان و ترابری، ضمن رعایت ایمنی نباید به سمت اقدامات لوکس برویم و اگر اسکان به سمت هتل هدایت شود و به سمت حواشی برویم، ممکن است اصل موضوع به فراموشی سپرده شود.

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورا ضمن تقدیر از سازمان بسیج شهرداری برای برگزاری اردوی راهیان نور پس از چند سال تعطیلی، خاطرنشان کرد: شهرداری باید در اردو‌های راهیان نور دانش آموزی و شهروندی تمرکز اجرایی نداشته باشد و تنها پشتیبانی را مدنظر قرار دهد و تمرکز بر اردو‌های خانواده‌های شهرداری باشد.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر هم با بیان اینکه رئیس جدید سازمان بسیج با وجود اینکه مدت کوتاهی در این مسئولیت قرار گرفته عملکرد مناسبی داشته است، گفت: ما از اقدامات جهادی این سازمان تقدیر می‌کنیم و امیدواریم در سال آینده کیفیت برگزاری اردو‌ها بهبود یابد.

بیشترین هزینه را برای ترابری و پذیرایی از زائران در نظر گرفتیم

محمدمهدی حسن زاده، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران هم با تأکید بر اینکه در مدیریت فرماندهی این سازمان ابهاماتی وجود داشت، گفت: ما تلاش‌های خود را انجام دادیم که در سال جاری مسائل موجود برطرف شود.

وی ادامه داد: بیشترین هزینه‌ها در ترابری و پذیرایی از زائران به کار گرفته شده است و تلاش کردیم برای ذائقه‌های مختلف، متفاوت عمل کنیم.

حسن زاده با بیان اینکه در ساماندهی گروه‌های جهادی گره‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: ما در پشتیبانی از گروه‌های مردمی ۲۰ هزار نفر را مورد حمایت قرار دادیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورای شهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *