دادگاه تجدید نظر حمید نوری از اواخر اردیبهشت ادامه می‎یابد

9:00 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دادگاه تجدید نظر حمید نوری از اواخر اردیبهشت ادامه می‎یابد
روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری با برگزاری جلساتی در اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

بر اساس کسب اطلاع میزان، روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد همچنان ادامه دارد و در ماه می‌ جلسات پیگیری خواهد شد.

هیبت‌الله نژندی منش، مشاور حقوقی خانواده حمید نوری، در پاسخ به خبرگزاری میزان ضمن اشاره به اینکه جلسه بعدی دادگاه تجدید نظر حمید نوری در روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد، گفت: قرار است در این جلسه ادعا‌های مطرح شده از سوی ۹ نفر از شاکیان پرونده مورد بازخوانی قرار گیرد.

به گفته وی، بازخوانی موارد اصولا زمانی صورت می‌گیرد که یکی از طرفین پرونده یا هر دو طرف درخواست استماع مجدد داشته باشند.

نژندی منش در بخشی دیگری، اظهار کرد: وکلای حمید نوری معتقدند که اولا اظهارات این افراد(شکات) که در مرحله بدوی مطرح شده بی‌اساس و غیرمستدل است و همچنین تناقضات زیادی در این اظهارات وجود دارد.

این کارشناس حقوقی تاکید کرد: در مرحله بدوی به این دو ایراد اساسی توجه نشده است.

وی با بیان اینکه اظهارات این ۹ نفر در دادگاه بدوی همانند دیگر اظهارات مطرح شده بی پایه و اساس است، اضافه کرد: این اظهارات همچنین با اظهارات دیگر شکات و شهود و حتی با اظهارات خود در قبل از دادگاه و حتی بعد از دادگاه تناقضات جدی دارد.

نژندی منش در بخشی دیگر همچنین از برگزاری جسله دیگری از دادگاه حمید نوری در روز ۲۹ می (۸ خرداد) خبر داد و گفت که قرار است در این نشست اظهارات شهود بازبینی شود.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه داری شد.

این شهروند ایرانی بازداشت شده از سوی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، به حبس ابد محکوم شد.

بیش از ۴۰ ماه است که حمید نوری در بازداشت انفرادی در سوئد به سر می‌‎برد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمید نوری سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *