رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کره شمالی: پیونگ یانگ به هرگونه تلاش برای نقض حاکمیت و منافع اساسی خود پاسخ می‌دهد

12:01 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۷۲
کره شمالی: پیونگ یانگ به هرگونه تلاش برای نقض حاکمیت و منافع اساسی خود پاسخ می‌دهد
کره شمالی از گروه هفت به دلیل درخواست خلع سلاح هسته‌ای این کشور انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان – خبرگزاری رسمی کِی سی ان اِی کره شمالی اعلام کرد که موقعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای غیر قابل انکار باقی می‌ماند.

به گزارش «رویترز»، چو سون هوی، وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد، ضمن انتقاد از موضع گیری آمریکا و دیگر اعضای گروه هفت، تاکید کرد که وضعیت کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای غیرقابل بازگشت است و حتی اگر واشنگتن و دیگر کشور‌های غربی آن را انکار کنند، این یک واقعیت آشکار و غیر قابل انکار باقی می‌ماند.

وی با اشاره به این که توسعه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ فقط برای محافظت در برابر آمریکا است، از واشنگتن خواست برای تضمین امنیت، از سیاست خصمانه علیه کره شمالی دست بردارد.

وزیر خارجه کره شمالی همچنین کشور‌های گروه ۷ را به مداخله غیرقانونی در امور داخلی کره شمالی از طریق درخواست خلع سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: پیونگ یانگ در صورت تلاش برای نقض حاکمیت و منافع اساسی این کشور پاسخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: ما تا زمانی که تهدید نظامی ناشی از دشمنی آمریکا و کشور‌های متحدش علیه ما به طور کامل برطرف شود، به اقدامات عملی بر اساس تمام حقوق قانونی اعطا شده به یک کشور مستقل ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *