پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب آزادی یک محکوم به قصاص در گلستان شد

9:34 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب آزادی یک محکوم به قصاص در گلستان شد
پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می‌بخشم» موجب شد که اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه استان گلستان از اجرای حکم قصاص منصرف شوند.

خبرگزاری میزان - در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا علیه السلام، اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه با وساطت  رئیس کل دادگستری گلستان و جمعی از مسئولان قضایی و صلح یاران شورای حل اختلاف استان، از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با قدردانی از بزرگواری این خانواده گفت: اولیای دم بدون هیچ چشمداشتی از حکم قصاص گذشتند. گذشت از قصاص، دلی بزرگ می‌خواهد و این پدر و مادر، امروز بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود: این نخستین محکوم به قصاص است که امسال با بزرگواری اولیای دم بخشیده می‌شود و تلاش‌ها در قالب پویش " به حرمت امام رئوف می‌بخشم " با حضور معتمدان، علما و ریش سفیدان استان برای کسب رضایت در پرونده‌های قصاص ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در این پرونده محکوم به قصاص وقتی که ۲۹ ساله بود، در پی مشاجره لفظی به جهت چرای دام، درگیر و با ضربه چوب باعث از دست رفتن جان کسی می شود.

آسیابی افزود: متاسفانه پایین بودن آستانه تحمل، نداشتن مهارت حل مسئله و گفتگو برای رفع مشکل و کنترل نکردن عصبانیت در این پرونده، یک اتفاق تلخ و غیرقابل جبران رقم زد و امیدواریم با تلاش دستگاه‌های فرهنگی در این بخش به صورت ویژه، فرهنگ سازی شود.

سال گذشته با گذشت اولیای دم و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۲ محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی یافتند.

پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» به منظور تلاش برای سازش در حل و فصل مسالمیت آمیز دعاوی از ۵ اسفند ۱۴۰۱ سالروز میلاد امام حسین علیه السلام آغاز شده است و تا ۱۰ خرداد میلاد امام رضا علیه السلام ادامه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *