۲۹۷ محکوم جرایم غیرعمد و مالی استان قزوین با کمک‌های خیرین استان آزاد شدند

14:16 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۹۷ محکوم جرایم غیرعمد و مالی استان قزوین با کمک‌های خیرین استان آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان قزوین، از آزادی ۲۹۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی و کمک خیران و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه استان از زندان خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان البرز که در سالن شهید آوینی شهر الوند برگزار شد، اظهارکرد: برخی از افراد به دلیل ارتکاب و بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومان در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در ابتداً تلاش می‌کند که فردی وارد زندان نشود، اما اگر چنانچه فردی به حبس محکوم و وارد زندان شد از همان روز نیز برای آزادی او تلاش می‌کند، تاکید کرد: البته این موضوع شامل مجرمان به عادت و خشن نخواهد شد و دستگاه قضایی نسبت به آزادی آن‌ها سختگیری نیز خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است، که از دیرباز در استان برگزار می‌شود و باید در مناسبت‌های مختلف در سطح استان برپا شود. البته کمک‌های خیران نباید به جشن‌های گلریزان معطوف شود و باید تدابیری اندیشید تا این کمک‌های خیرخواهانه در طی سال نیز جاری باشد تا بتوان شرایط آزادی افراد بیشتری را فراهم کرد.

شعبانی همچنین اعلام کرد: در سال گذشته ۲۹۷ نفر از زندانیان استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی و کمک خیران و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.

دادستان شهرستان البرز نیز در این مراسم عنوان کرد: در حال حاضر ۳۴ نفر از محکومان مالی و جرایم غیرعمد شهر الوند با میزان بدهی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زندان به سر می‌برند و باید تلاش کنیم با جلب رضایت شکات، قبول اعسار در محاکم قضایی، اعطاء تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی خیران و ستاد مردمی دیه استان این افراد را از زندان آزاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده، همچنین تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان از حیث اقدامات خیرخواهانه وجود دارد و در بحث آزادی زندانیان نیز ایجاد دفتر انجمن حمایت از زندانیان بسیار حائز اهمیت است و ب با موافقت رئیس کل دادگستری استان قزوین این انجمن در شهرستان البرز راه اندازی خواهد شد تا ضمن کمک به زندانیان، خانواده آن‌ها نیز از این حمایت‌ها برخوردار شده و از آسیب‌های اجتماعی مصون مانند.

این مراسم با حضور امام جمعه الوند، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان، فرماندار شهرستان، مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی و خیرین شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *