سرلشکر موسوی: می‌توانیم در مقابل هر قدرتی مقابله کنیم

9:26 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۲۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سرلشکر موسوی: می‌توانیم در مقابل هر قدرتی مقابله کنیم
فرمانده کل ارتش گفت: اطمینان کامل داریم که می‌توانیم در مقابل هر قدرتی که نگاه چپ به این خاک کند و هر قدرتی که تصور بهم زدن توازن قدرت را داشته باشد و خیال تجاوز در مغز او ایجاد شود، کاملا مقابله کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه برگزاری مراسم رژه روز ارتش که در حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: اگر فیلم رژه‌های سال‌های گذشته را مشاهده کنید و مقایسه‌ای با آنچه امروز در رژه حاضر بود انجام دهید، شاهد پدیده جدید خواهید بود.

وی افزود: نیروی زمینی قهرمان ما پوست‌اندازی کرده و شما یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است مشاهده می‌کنید که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش‌بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده، تسلیحات و تجهیزات مناسبی آماده کرده است.
فرمانده کل ارتش با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سایر بخش‌های نیرو‌های مسلح تصریح کرد: بسیاری از مسائل مانند راهبردها، راهکنش‌ها، آموزش‌ها و مناسبات فی‌مابین جزو تغییرات اساسی در نیرو‌های مسلح ما است.

وی ادامه داد: اگر ما در گذشته یک نیروی مسلحی بودیم که با تمام توان می‌خواستیم از حدود و ثغور خود دفاع کنیم، امروز این اطمینان کامل را داریم که می‌توانیم در مقابل هر قدرتی که نگاه چپ به این خاک کند و هر قدرتی که تصور بهم زدن توازن قدرت را داشته باشد و خیال تجاوز در مغز او ایجاد شود، می‌توانیم کاملا مقابله کنیم.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه در عرصه‌های زمینی، دریایی، موشکی، پهپادی، هوایی و پدافندی شاهد رشد و ارتقاء نیرو‌های ارتش به نحوی هستیم که قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس و چند سال قبل نیست، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی تهدیدات هم متغیر خواهند بود و در آینده با وضعیتی که در جهان ایجاد می‌شود، ممکن است تهدیدات ما شدیدتر هم باشد و ما باید خودمان را برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده کنیم.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: برنامه‌هایی که در ارتش با کمک دانشمندان جوان تهیه شده و به تصویب رسیده به صورت برنامه‌های پنج ساله آماده شده و طرح‌های دراز مدت ۲۰ ساله نیرو‌های مسلح نیز آماده است و حرکت نیرو‌های مسلح بر اساس آن انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *