بحران پناهجویی در بلژیک در مرز فاجعه

11:55 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران پناهجویی در بلژیک در مرز فاجعه
بی توجهی بلژیک به موضوع پناهجویی منجر به بروز شرایط ایجاد فاجعه شده است.

خبرگزاری میزان – براساس گزارش‌ها در حال حاضر ۲۱ هزار پرونده پناهجویی در بلژیک در انتظار رسیدگی هستند.

به گزارش «آناتولی»، بر اساس آخرین آمار دفتر کمیساریای کل پناهجویان و افراد بی تابعیت (CGRS)، مقام‌های پناهجویی بلژیک در رسیدگی به بیش از ۱۶ هزار پرونده عقب مانده‎اند.

بیانیه دفتر کمیساریای کل پناهجویان و افراد بی تابعیت، می‎گوید: تعویق رسیدگی به این پرونده‌ها سبب افزایش تعداد آن‌ها در آینده نزدیک خواهد شد.

این دفتر توضیح داد که تصمیم گیری در مورد ۲۱ هزار و ۲۳۷ پرونده مربوط به بیش از ۲۵ هزار نفر در انتظار بررسی قرار دارد، در حالی که بلژیک ظرفیت رسیدگی به میانگین ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده در ماه را دارد.

عمده پناهجویان در بلژیک از کشور‌های افغانستان و اریتره هستند؛ این پناهجویان منتظر روند رسیدگی به پرونده‌های پناهجویی اغلب فاقد محل مناسب برای اقامت هستند.

در حالی که «فداسیل»، آژانس مسئول اداره مراکز پناهجویان بلژیک مدعی است که وظایف خود را مطابق قوانین اتحادیه اروپا و قوانین بین المللی انجام می‌دهد، برخلاف قوانین مذکور، حق اقامت و غذای قانونی آنان را به بهانه کمبود فضا نقض می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری مقام‌های بلژیک را متهم کرده‌اند که عمدا ظرفیت آژانس‌های مهاجرتی را پایین نگه می‌دارند تا بر تصمیم پناهجویان برای ورود به این کشور جلوگیری کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *