رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در سه پرده

13:47 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۱۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در سه پرده
حواره، یورش‌های شبانه به کرانه باختری و تروریسم شهرک نشینان صهیونیست سه پرده مرگبار اخیر برای فلسطینی‌ها هستند.

خبرگزاری میزان – روی کار آمدن کابینه راست گرای افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی، جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان را وارد مرحله جدیدی کرد.

-یورش شبانه به کرانه باختری

یورش‌های شبانه سربازان کاملا مسلح رژیم صهیونیستی به شهر‌ها و منازل کرانه باختری، برای فلسطینی‌های ساکن این منطقه بسیار آشناست؛ جایی که حملات شبانه به واقعیتی روزمره برای آنان تبدیل شده است.

فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری در پی یورش‌های شبانه دچار وحشت می‌شوند، مورد بازجویی قرار گرفته و بازداشت می‌شوند.

براساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، نظامیان صهیونیست در سال جاری دستکم به ۳۴۰ خانه در کرانه باختری یورش بردند؛ این دفتر ۳ هزار ۴۳۷ یورش را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرد.

سازمان‌های حقوق بشری حملات شبانه نظامیان صهیونیست را با عنوان یکی از روش‌های مورد استفاده برای ایجاد رعب و وحشت در فلسطینی‌ها توصیف کرده اند که سبب می‌شوند آن‌ها حتی امن‌ترین مکان‌ها را نیز در معرض خطر یورش نظامیان صهیونیست ببینند.

این یورش‌ها که گاهی تا ساعت‌ها طول می‌کشد، می‌تواند مرگبار هم باشد.

بر اساس شهادت‌های سازمان‌های حقوق بشری، یورش‌های شبانه بر خانواده‌های فلسطینی زخم‌های دائمی برجای می‌گذارد؛ به ویژه کودکان فلسطینی در نتیجه این حملات از اضطراب، اختلال خواب، ... رنج می‌برند و آسیب می‌بینند.

مدیر صندوق بین‌المللی دفاع از کودکان گفت: تکرار حملات شبانه ثابت می‌کند که این اقدام‌ها بخشی از یک سیاست سیستماتیک برای ایجاد آسیب‌های روانی به فلسطینی‌ها طراحی شده و اجرا می‌شوند.

به گفته وی، صندوق بین المللی دفاع از کودکان هر ساله شهادت ۱۵۰ کودک فلسطینی بر اثر حملات شبانه را مستند کرده و تایید می‌کند که کودکان از لحظه هجوم سربازان به خانه هایشان تا زمان انتقال به زندان، تحت شکنجه روحی و جسمی قرار می‌گیرند؛ حتی مشاهده دستگیری اعضای خانواده سبب ثبت تصاویر ذهنی برای آنان می‌شود که نه فراموش می‌شوند و نه ادامه زندگی با آن‌ها ممکن است.

سخنگوی باشگاه اسرای فلسطینی گفت: نظامیان صهیونیست اغلب از سگ‌های نظامی در حمله به خانه‌ها استفاده می‌کنند و به دستکم دو مورد حمله سگ‌ها و زخمی کردن ساکنان در سال جاری اشاره کرد.

جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در سه پرده

شهادت‌های فلسطینی‌ها و گزارش‌های متعدد سازمان‌های مختلف حقوق بشری نتوانسته است از حملات شبانه ارتش رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۰۰ بازداشت بر اثر حملات شبانه در سراسر کرانه باختری ثبت شده است.

بر اساس آمار سازمان حقوق بشر فلسطینی آدامر، سال گذشته حدود ۷ هزار فلسطینی از کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه اشغال شده از جمله ۸۸۲ نوجوان دستگیر شدند.

در حال حاضر ۴ هزار و ۷۸۰ فلسطینی از جمله ۱۶۰ کودک در زندان هستند.

-حواره؛ سرزمین غصب شده

موقعیت استراتژیک حواره در ۹ کیلومتری شهر نابلس موقعیت ممتازی به آن بخشیده و در عین حال آن را مستعد جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی نیز کرد؛ حواره، شهری زیبا و با رونق تجاری اکنون به مسیر تردد شهرک نشینان صهیونیست برای رسیدن به شهرک‌های غیرقانونی در شمال کرانه باختری اشغالی تبدیل شده است.

نظامیان صهیونیست نیز به بهانه محافظت شهرک نشینان صهیونیست همواره در حواره حضور پررنگی دارند و آزادی تردد فلسطینیان را محدود می‌کنند.

حواره، در طول تاریخ سرزمین باغ‌های زیتون و تجارت طلا و فلزات گران بها بود، اما افزایش شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست نشین و وجود اردوگاه نظامی اشغالگران در نزدیکی حواره، مانعی جدی در بهره مندی مردم شهر از مواهب آن شده است.

بخش گسترده‌ای از اراضی این شهر اکنون توسط صهیونیست‌ها غصب و به عنوان منطقه C یعنی منطقه تحت کنترل کامل ارتش صهیونیستی طبقه بندی شده اند.

با مصادره زمین‌ها به نفع شهرک ها، مسدود شدن ساخت و ساز برای فلسطینیان و محرومیت از دسترسی به زمین‌های کشاورزی، دیگر چیز زیادی برای مردم حواره باقی نمانده بود.

جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در سه پرده

ساکنان حواره تا پیش از یورش وحشیانه ماه فوریه ۲۰۲۳ شهرک نشینان صهیونیست که به شهادت یک نفر و تخریب ده‌ها خودرو، باغ و ساختمان فلسطینی‌ها منجر شد، همواره هدف تاکتیک‌های ارعاب و خشونت قرار می‌گرفتند و از حملات شهرک نشینان تحت حفاظت نظامیان صهیونیستی شامل آتش زدن خانه ها، سرقت میوه‌ها و ضرب و شتم ساکنان رنج می‌بردند.

بر اساس گزارش سازمان امور بشردوستانه سازمان ملل OCHA از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون ۵۹ حمله شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری ثبت شد که ۱۸ مورد آن تلفات در پی داشته است؛ تعداد حملات مذکور در سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۰۰ مورد ثبت شد.

جدیدترین حمله شهرک نشینان به حواره را باید خشونت بارترین حمله‌ای دانست که ساکنان حواره در سال‌های اخیر تجربه کردند.

به گفته یکی از اهالی حواره، در طول انتفاضه دوم، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴، مردم این شهر در پی اعمال سادیستی اشغالگران از جمله حمله با تانک به مرکز شهر و به توپ بستن خانه‌ها و ساختمان‌های فلسطینی‌ها آسیب زیادی دیدند.

ساکنان حواره تاکید دارند که ایام نکبت گذشته و آن‌ها خانه هایشان را ترک نمی‌کنند.

حواره، محل زندگی ۷ هزار فلسطینی و محاصره شده توسط شهرک‌های صهیونیست نشین در ماه‌های اخیر صحنه حملات مکرر بوده است.

-تروریسم شهرک نشینان صهیونیستی اکنون قانون شده است

اگرچه بسیاری از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی پس از یورش شهرک نشینان صهیونیست به حواره در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که از این حادثه شوکه شده اند، اما نمونه‌های چنین یورش‌ها و قتل عام‌هایی توسط صهیونیست‌ها قبلا نیز رخ داده بود و اصلا بی سابقه نبود.

تروریسم شهرک نشینان صهیونیست برای فلسطینی‌ها چیز جدیدی نیست؛ به گفته سازمان ملل، خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن سال به سال روند صعودی داشته است.

داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ دستکم ۸۴۹ حمله توسط شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها صورت گرفته است که دستکم ۲۲۸ مورد از آن‌ها منجر به تلفات شده است؛ تعداد حملات در سال ۲۰۲۱ رقم ۴۹۶ و در سال ۲۰۲۲ رقم ۳۵۸ ثبت شد.

از مجموع حملات سال گذشته شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها، ۵۹۴ مورد منجر به خسارت به اموال شد.

براساس اعلام مرکز تحقیقات زمین مستقر در قدس اشغالی، ۱۳ هزار و ۱۳۰ درخت زیتون متعلق به فلسطینی‌ها بر اثر حملات مذکور آسیب دیدند.

جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در سه پرده

کارشناسان سازمان ملل، مقام‌های صهیونیست را به همدستی در خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها متهم می‌کنند.

در بیانیه سال گذشته سازمان ملل در این باره آمده است: شواهد نگران‌کننده مبنی بر تسهیل، حمایت و مشارکت مکرر حملات شهرک‌نشینان توسط نظامیان صهیونیست، تشخیص بین خشونت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست و کابینه رژیم صهیونیستی را دشوار می‌کند.

حملات تشدید شده شهرک نشینان صهیونیست که در ظاهر کم سابقه به نظر می‌رسند، بازتاب روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی هستند؛ کابینه‌ای که نه تنها افراطی‌ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی است بلکه شامل وزرای محکوم شده به عنوان تروریست نیز است.

کابینه مذکور خشونت علیه فلسطینی‌ها را تایید و از آن دفاع می‌کند و کنترل خشونت در کابینه‌های قبلی را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

چنین تبانی میان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست، سبب شده این رژیم در ورطه بی قانونی روزافزون فرو رود و برای نخستین بار قتل عام فلسطینی‌ها با تایید آشکار کابینه رژیم صهیونیستی رخ دهد.

هدف نهایی تروریسم شهرک نشینان صهیونیست که گویا دیگر توجهی به هشدار‌های کابینه ندارند و قانون بی قانونی را در دستور کار قرار داده اند، ریشه کن کردن کامل حضور فلسطینی‌ها در سرزمین خود و در پی آن تخریب مسجدالاقصی است.

دو خبرنگار از جمله خبرنگار هاآرتص که قتل عام حواره را مستند کردند، می‌گویند که نظامیان صهیونیست به صورت عامدانه به سمت خبرنگاران شلیک کردند.

یک خبرنگار فلسطینی نیز درباره یورش به حواره گفت: صد‌ها شهرک نشین صهیونیست با اسکورت و تحت محافظت نظامیان صهیونیست به حواره یورش بردند؛ ساکنان فلسطینی گرفتار در محاصره از طریق بلندگو‌های مساجد درخواست کمک می‌کردند.

فلسطینی‌ها هر روز با تروریسم شهرک نشینان صهیونیست یا همان اراذل صهیونیست مواجه هستند.

دیگر برای شهرک نشینان صهیونیست هیچ قانونی وجود ندارد؛ اوباش حکومت می‌کنند و هیچ کس مانعی بر سر راه آن‌ها نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *