افشاگری ایلان ماسک درباره نقض حریم خصوصی در توییتر از سوی دولت آمریکا

8:18 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افشاگری ایلان ماسک درباره نقض حریم خصوصی در توییتر از سوی دولت آمریکا
مالک توییتر می‌گوید که دولت آمریکا دسترسی کامل به فعالیت‌ها و پیام‌های مستقیم کاربران در این رسانه اجتماعی دارد.

خبرگزاری میزان - ایلان ماسک، مدیر عامل و مالک توییتر در مصاحبه‌ای فاش کرد که دولت آمریکا «دسترسی کامل» به پیام‌های مستقیم و خصوصی کاربران دارد.

«ماسک» در مصاحبه فاکس نیوز گفت که دانستن این موضوع ذهن او را مخدوش کرده است.

به گفته وی، از فهمیدن توانایی دولت آمریکا برای خواندن پیام‌های مستقیم کاربران در پلتفرم خود شوکه شده است.

«ماسک» که اخیرا یک شرکت هوش مصنوعی به نام X.AI را تأسیس کرده است، در مصاحبه‌ای که قرار است به زودی پخش شود، گفت: «میزان دسترسی مؤثر سازمان‌های دولتی آمریکا به همه چیز‌هایی که در توییتر می‌گذشت، ذهن من را متحیر کرد. من از آن مطلع نبودم.

وی به این سوال که آیا این موضوع شامل همه پیام‌های مستقیم کاربران توییتر می‌شود، پاسخ مثبت داد.

هشدار درباره هوش مصنوعی

«ماسک» همچنین نگرانی خود را در مورد آخرین موج هوش مصنوعی که A.I نامیده می‌شود، ابراز می‌کند و می‌گوید که معتقد است این فناوری پتانسیل تخریب تمدن را دارد.

به گفته وی، هوش مصنوعی خطرناک‌تر از مثلاً طراحی نادرست هواپیما یا تعمیر و نگهداری، یا تولید بد اتومبیل است، به این معنا که این پتانسیل را دارد - هر چند که این احتمال را کوچک در نظر بگیریم- این پتانسیل را برای نابودی تمدن دارد.

نگرانی در میان کاربران

اعترافات «ماسک» مبنی بر اینکه آژانس‌های دولتی آمریکا به همه چیز‌هایی که در توییتر اتفاق می‌افتد، از جمله پیام‌های مستقیم، دسترسی کامل داشتند، احتمالاً نگرانی‌هایی را در میان کاربرانی ایجاد می‌کند که احتمالا تصور می‌کردند مکالمات خصوصی آن‌ها کاملا خصوصی و امن است.

در حالی که مشخص نیست دولت آمریکا تا چه زمانی چنین دسترسی داشته است، اظهارات «ایلان ماسک» نشان می‌دهد که وضعیت بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *