آغاز ثبت‌نام مجدد خودرو از ۱۶ اردیبهشت/ تحویل خودرو به همه ثبت‌نام‌کنندگان

12:40 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۸۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آغاز ثبت‌نام مجدد خودرو از ۱۶ اردیبهشت/ تحویل خودرو به همه ثبت‌نام‌کنندگان
وزیر صمت از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام خودرو در ۱۶ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمام افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو تحویل خواهند گرفت.

خبرگزاری میزان _ رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، در رابطه با وضعیت عرضه خودرو در سامانه یکپارچه گفت: روز گذشته ۶ شرکت از جمله سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور فراخوان تحویل خودرو را اعلام کردند و از امروز عملا فرایند تحویل خودرو آغاز شده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان طبق نوبت خود به شرکت‌های خودروساز باید مراجعه و قرارداد خود را منعقد کنند. براساس پیش‌بینی‌ها حتی ممکن است تحویل در این هفته انجام شود.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه شرکت ایران‌خودرو در چند روز آینده فراخوان را اعلام خواهد کرد، بیان کرد: در این دوره تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو تحویل خواهند گرفت.

وزیر صمت همچنین از آغاز ثبت‌نام مجدد خودرو در سامانه یکپارچه از ۱۶ اردیبهشت خبر داد و گفت: تحویل خودرو در این مرحله به صورت نوبت‌دهی خواهد بود و تمام متقاضیان، خودرو تحویل خواهند گرفت.

فاطمی‌امین بیان کرد: مرحله جدید ثبت‌نام در روز‌های آینده آغاز خواهد شد و شرکت سایپا و مدیران خوردو تا ۳ ماه آینده تمامی تقاضا‌های مرحله اول را پاسخ خواهند داد، همچنین کرمان موتور برای تحویل خودرو  ۶ ماه فرصت تقاضا کرده است.

وزیر صمت همچنین در رابطه با فروش لیزینگی و قسطی خودرو اعلام کرد: در نیمه دوم سال برخی از شرکت‌های خودروسازی برنامه فروش قسطی خواهند داشت و در حال آماده‌کردن زمینه‌های آن هستند، امیدواریم برای افرادی که توانایی کامل وجه خودرو نیستند، این اقدام نیاز آن‌ها را پوشش دهد.

 فاطمی امین همچنین در رابطه با کنترل قیمت خودرو به افزایش ۳۹ درصدی تولید و در کنار آن واردات خودرو اشاره و اظهار کرد: ۱۰۰ هزار خودرو وارداتی ثبت سفارش شده است، این تعداد مشکلاتی حقوقی داشت که هفته گذشته رفع شد و با عرضه خودرو‌های وارداتی امیدوار به بازگشت آرامش به بازار هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *